קרואסון על הבוקר
אחד המאפים האהובים ביותר על הישראלים ועל שאר העולם הוא הקרואסון. מדובר במאפה מבצק רווי בשכבות של חמאה שנמצאת בין שכבת בצק אחת לשנייה. את הקרואסון אפשר לאכול כפי שהוא בטעמי החמאה הענוגים או לשדרג אותו עם מילוי שוקולד חם שנמס בפה בתוך הבצק רווי החמאה והשוקולד. זהו ללא ספק מאפה של בוקר שמושלם להתחיל איתו את היום לצד כוס קפה חמה בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.
קרם ברולה כמו בצרפת
קרם ברולה הוא ללא ספק אחד הקינוחים הכי טעימים וגם הכי פשוטים להכנה שיש. הוא אומנם נראה מפונפן ומורכב אך למעשה כל אחד יכול להכין אותו בביתו ודי בקלות. הקינוח המצוין הזה עשוי מביצים, שמנת ומקל וניל. אם אתם רוצים להשיג את התוצאות המיטביות מבחינת טעם, רכשו מקל וניל אמיתי, חצו אותו לחצי לאורכו וגרדו את זרעי הווניל בעזרת סכין. הכניסו אותם אל תערובת החלמונים והשמנת ובשלו עד רתיחה. סננו היטב והעבירו אל קערות חסינו אש. הקרם ברולה הוא קצת מפונק, מזכיר קצת עוגת גבינה אפויה. את הקערות חסינות האש צריך להניח בתוך מגש עם מים ולאפות בחום מאוד נמוך.

1 צפייה בגלריה
קרם בורלה
קרם בורלה
קרם בורלה
(צילום: pixabay)

הדרך הטובה ביותר לדעת אם קרם הברולה שלכם מוכן הוא לנער מעט את הקערה ולראות אם הוא זז במרכזו ויציב בצדדיו. אם זו התוצאה שהגעתם אליה אתם על דרך המלך. את הקערות יש לקרר לטמפרטורת חדר ומשם למקרר. כשאתם רוצים להגיש את הקרם ברולה הוציאו אותו מהמקרר, בזקו מעליו סוכר חום ובעזרת ברנר קרמלו את שכבת הסוכר לקבלת מעטה קרמל קשיח נהדר.
מקרונים משובבי נפש
עוגיית השקדים האהובה עם הקרם במרכזה אינה מאכזבת. המקרונים הן עוגיות שכיף לאכול כיוון שהן צבעוניות בצורה יוצאת מן הכלל. הן לא רק צבעוניות אלא גם עזות ונועזות. טעמן עדין וטעים להפליא והן תמיד מפתיעות עם הקרם שנמצא בתוכן.
אקלר – הפחזנית הכי מבריקה שיש
האקלר הוא למעשה פחזנית מאורכת. גם את האקלר מכינים מבצק רבוך ממש כמו את הפחזנית הרגילה רק שזה זכה לשמו בשל ציפוי השוקולד המבריק שיש על חלקו העליון. את האקלר אופים תחילה עד שהוא הופך לזהוב מבחוץ וחלול מבפנים כך שניתן יהיה למלא אותו. לרוב, נהוג למלא במילויים טעימים מאין כמותם דוגמת פודינג, קצפת או מחית. ניתן למלא אותו במגוון טעמים מקפה ועד פירות ואפילו מחית של ערמונים.
קרוקומבוש להמם את האורחים
מי לא מכיר את הקונוס של הפחזניות המרשים ביותר שראה האדם? פחזנית שמודבקת אל פחזנית אחרת בעזרת רוטב קרמל דביק וטעים. את הקונוס המרשים הזה יש לבנות סביב קונוס אמיתי שאותו יש להסיר לפני הגשת הקינוח המפואר. את הפחזניות נהוג למלא בקרם הפטיסייר (עוד קינוח צרפתי נפלא) ולהתענג על טעמן העדין והנימוח.
טראפלס
הצרפתים הם לא עם שיסתפק בכדורי שוקולד עם פתי בר (למרות שגם הביסקוויט הזה הוא צרפתי). אז הם הגדילו והמציאו את הטראפלס – כדורי שוקולד ממכרים בצורה מסוכנת, שעשויים משמנת, חמאה, שוקולד מומס ולפעמים גם חלמוני ביצה. את העיסה הזו לאחר שמגלגלים לכדורים טובלים בשוקולד מטומפרר ואז בקקאו. ממכרים מאוד כבר אמרנו?

מוגש מטעם: השף הלבן