פריצה לבית היא אירוע טראומטי, קשה לעיכול לכל הדעות. אדם ששב הביתה לאחר יום ארוך ומגלה שדירתו נפרצה, רואה חפצים מושלכים לכל עבר, נזקים לקירות ולחלונות ומגלה שציוד יקר ערך נגנב מביתו, הוא חווה תחושות מעורבות של כעס, עלבון, פחד, לחץ, חוסר אונים. מלבד הנזק הנפשי, פריצה לדירה גובה מחיר כבד, תרתי משמע. כעת אדם צריך לשאת בעלויות תיקון הנזקים למבנה והתשתיות ורכישת ציוד חדש שיחליף את הציוד הגנוב. ביטוח דירה הוא הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם במקרה של פריצה. ביטוח דירה מכסה את הנזקים שנגרמו לדירה בעקבות פריצה, לרבות נזקים פיזיים לחפצים ופריטים שנגנבו. כך תדאגו לפיצוי במקרה של פריצה לדירתכם.

1 צפייה בגלריה
 ביטוח הדירה
 ביטוח הדירה
ביטוח הדירה
(צילום: shutterstock)

האם ביטוח דירה מכסה נזקי פריצה?
ביטוח דירה כולל 2 כיסויים, ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה מכסה את נזקים שנגרמו לקירות, לגג, לתשתיות המבנה ולרכוש המשותף שחולקים עם הדיירים האחרים בבניין. ביטוח תכולה לעומת זאת מכסה את כל החפצים והפריטים שנמצאים בתוך הדירה שלכם ולא מהווים חלק מהמבנה עצמו, היא גם מכסה רכוש שלא שייך לכם על הנייר אך הופקד בידיכם. כל אחת מהפוליסות הללו מעניקות פיצוי לנזקי פריצה, שוד ונזקים שנגרמו בזדון לבניין עצמו או לתכולת הדירה שלכם, בחלק מהפוליסות יש אפילו כיסוי לניסיון פריצה.
הן ביטוח תכולה והן ביטוח מבנה מגיעות עם שורה של כיסויים והרחבות שניתן לרכוש, בתמורה לתשלום, נוסף כדי לשמור על דירתכם מפני נזקים ספציפיים (כמו נזקי מים, מתקפת סייבר או רעידת אדמה) או להגן על פריטי רכוש נקודתיים יקרים לליבכם (כמו כיסוי לאופניים, טלוויזיה או מכשיר קול, מערכות סולאריות ועוד). מומלץ להצטייד ב- 2 הכיסויים כדי להבטיח מעטפת הגנה רחבה וגדולה יותר לדירה שלכם. כמובן שיתכנו הבדלים בנוסחים, התנאים וסעיפי הפוליסה בכפוף למדיניות החברה, לכן מומלץ לערוך השוואת ביטוחים לפני שמבצעים רכישה.
כיסוי ''כל הסיכונים''
דברי ערך ותכשיטים מועדים לפורענות בכל הנוגע לגניבות ופריצות. אל תחכו שתגיע הפריצה אלא הקדימו תרופה למכה ודאגו לפוליסת ביטוח דירה מקיפה ומפורטת, עם כל הכיסויים הנחוצים עבורכם. אחד הכיסויים שיגן עליכם ועל רכושכם במקרה של פריצה לבית הוא כיסוי ''כל הסיכונים''. מדובר בכיסוי בתשלום שניתן לצרף לפוליסת ביטוח תכולת דירה. הוא מכסה נזקים בלתי צפויים הנגרמים לדברים יקרי ערך וכן מעניק פיצויים למקרי גניבה, שבר ואובדן. בין הפריטים המכוסים: תכשיטים, כלי כסף וזהב, שעונים, כלי נגינה, אוספי אמנות מיוחדים.
כדי לרכוש את הכיסוי, יש להזמין שמאי שיבצע הערכת שווי לפריטים אותם תהיו מעוניינים לבטח. הערכת השווי תשמש את חברת הביטוח לקבוע את סכום הפיצוי במקרה של אירוע ביטוחי. לאחר מכן, עליכם להכין רשימה של אותם פריטים עם השווי של כל אחד מהם. הרשימה צריכה לכלול את תיאור הפריטים, את מספר הפריטים ואת השווי של כל פריט. את הרשימה תגישו לחברת הביטוח יחד עם הפוליסה. חברת הביטוח תשמור את הרשימה ותשתמש בה במקרה של תביעה.
איך מגישים תביעה לחברת הביטוח במקרה של פריצה?
אם פרצו לדירתכם עליכם לדווח למשטרת ישראל וחברת הביטוח שלכם בהקדם האפשרי. תוכלו להגיש פנייה באתר החברה באזור האישי שלכם, לשלוח מייל, פקס או לבצע שיחת טלפון עם סוכן הביטוח שלכם. עליכם להצטייד במספר מסמכים כדי לוודא שתקבלו את מלוא הפיצויים כמו תמונות מזירת האירוע, קבלות, פרטי חשבון בנק או דו''ח משטרה.
במסגרת תהליך הגשת הפנייה חברת הביטוח תשלח שמאי מטעמה שיבדוק את הנזק שהפריצה הסבה לדירתכם, יעריך את עלותו ויעביר מסמכים רלוונטיים נוספים בשמכם לחברת הביטוח. זוכרים את רשימת החפצים שהזכרנו בחלק הקודם? יחד עם דו''ח השמאי, היא תשחק תפקיד חשוב בקביעת סכום הפיצוי שמגיע לכם. תוכלו להתעדכן בכל עת בשלבי הטיפול בפנייה שלכם באמצעות סוכן הביטוח או אתר האינטרנט של החברה. ברגע שחברת הביטוח תמצא אתכם זכאים לפיצויים, היא תבצע העברה בנקאית עם סכום הכסף שמגיע לכם (או שתעביר לכם אותו בכל דרך אחרת שתסגרו מולה).
פוליסות ביטוח דירה בקליק
פריצה היא אירוע מטלטל שההשתקמות ממנו יכולה להיות מאוד לא פשוטה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בפן הכלכלי של העניין. ביטוח דירה יכול לעזור לכם לאסוף את השברים, לקום על הרגליים ולשוב לשגרה. אל תתפשרו על הביטוח שלכם, דאגו לכלול את 2 כיסויי ביטוח דירה, מבנה ותכולה, כדי להיות בטוחים שאתם מכוסים מכל הכיוונים במקרה של פריצה, או שוד.
כדי לוודא שאתם עוברים על כל האופציות הזמינות עבורכם, מומלץ להיכנס לאתרי השוואת ביטוחים ולערוך השוואת מחירים, תנאים וסעיפים. בבסטי למשל תוכלו לחפש הצעות ביטוח דירה, מבנה ותכולה גם יחד (או לחוד), בהתאם למאפייני הנכס שלכם (גיל הנכס, קומת מגורים, אמצעי מיגון ובטיחות בדירתכם ועוד). תעברו בין הצעות של מספר חברות וסוכנויות הביטוח, מהגדולות ביותר בארץ. תשוו בין הצעות נבחרות בקליק ותמצאו את הפוליסה הרחבה והמשתלמת ביותר עבורכם, ב-2 דקות בלבד.

מוגש מטעם bestie