חברת בונוס ביוגרופ מעדכנת היום (שני) כי המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא אישר את הצטרפותו לניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי. הניסוי של בונוס ביוגרופ החל במרכז הרפואי העמק, שם הושתל שתל חי של עצם אנושית. בחודשים האחרונים הצטרפו אליו גם המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה והמרכז הרפואי כרמל בחיפה.
2 צפייה בגלריה
שי מרצקי, מנכ"ל החברה. "ניסוי קליני ראשון מסוגו"
שי מרצקי, מנכ"ל החברה. "ניסוי קליני ראשון מסוגו"
שי מרצקי, מנכ"ל החברה. "ניסוי קליני ראשון מסוגו"
(צילומים: יח"צ בונוס ביוגרופ)
קראו גם >>
שלושת בתי החולים – העמק, כרמל ומאיר, מופעלים על ידי שירותי בריאות כללית והמרכז הרפואי הלל יפה מופעל על ידי משרד הבריאות כמרכז רפואי ממשלתי כללי. יחד משלימים ארבעת המרכזים הרפואיים הללו פריסה גיאוגרפית של הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי בצפון ובמרכז מדינת ישראל.
הניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי מתוכנן לכלול 40-30 משתתפים, גברים ונשים, בגילאי 75-18 שנה.
שימוש בשתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ, המיוצר על בסיס תאים שנלקטו מרקמת שומן שנלקחה מגופו של המטופל, מפחית את הסיכון לתגובה חיסונית ולדחיית השתל. בנוסף, השתלת שתל עצם זה, איננה מצריכה הליך כירורגי מורכב, ועשויה להחיש את השיקום של המטופל.

ככה זה עובד

תהליך הייצור של שתלי העצם יתחיל מחוץ למרכז הייצור של החברה, בחדר טיפולים שבמרפאה או במרכז רפואי, באמצעות שאיבה במזרק, בו תילקח כמות קטנה של רקמת שומן ודגימת דם מגופו של המטופל. הדגימות יועברו אל מרכז הייצור של בונוס ביוגרופ, בו יפיקו תאי גזע בוגרים מרקמת השומן. לאחר התרבות והתמיינות של תאי הגזע, ייזרעו התאים השונים הנדרשים לשם גידול העצם על גבי פיגום, אשר יוכן מראש בהתאמה אישית עבור המטופל, לפי צורת החסר בעצם שלו.
2 צפייה בגלריה
שתל עצם אנושית חיה, מוכן להשתלה בגופו של המטופל
שתל עצם אנושית חיה, מוכן להשתלה בגופו של המטופל
שתל עצם אנושית חיה, מוכן להשתלה בגופו של המטופל
(צילום: יח"צ בונוס ביוגרופ)
כעבור כחודש, יתקבל במרכז הייצור, שתל עצם אנושית חיה, מוכן להשתלה בגופו של המטופל אשר ממנו נלקחו הדגימות. שתל העצם, יועבר ממרכז הייצור של החברה אל המרכז הרפואי בו תתבצע ההשתלה במטופל.
ד"ר ירון מושקט, מנהל המרכז הרפואי מאיר: "המרכז הרפואי מאיר מצטיין בכירורגיה מתקדמת וביישומה, בין השאר, בטיפול באוכלוסייה ותיקה. אנו שואפים להציע למטופלינו שירות ברמה הטכנולוגית והאנושית הגבוהה ביותר, להחלמתם המהירה והבטוחה."
המרכז לרפואת ספורט, במערך האורתופדי של המרכז הרפואי מאיר, מטפל, בין השאר, בספורטאים האולימפיים ובספורטאי צמרת ישראליים. ד"ר נסים אוחנה, מומחה לאורתופדיה של עמוד השדרה ומנהל המערך האורתופדי במרכז הרפואי מאיר, הוסיף כי: " המערך האורתופדי במרכז הרפואי מאיר שואף ליישם טיפולים פורצי דרך, העומדים בפסגת הטכנולוגיה העולמית.
"אנו נרגשים לקחת חלק בניסוי הקליני להשלמת חסר עצם אורתופדי, בתקווה להביא מזור למטופלינו הסובלים מפגיעה תפקודית ומכאב נלווה כתוצאה מחסר של עצם או משבר שלא התאחה, להם נציע השתלת שתל חי של עצם אנושית, מתוצרת בונוס ביוגרופ, המיוצר במעבדת החברה, על בסיס תאים הנלקטים מרקמת שומן שנלקחה מגופו של המטופל, לשם השלמת החסר בעצם, כפתרון לשיקום בטוח, מהיר ויעיל של העצם. אנו מזמינים כל אדם הסובל מבעיה זו ומעוניין להשתתף במחקר, להגיע אלינו להערכה".