יפית אלפרסון אלמליח (51) מהוד השרון, נשואה ואמא לארבעה ילדים, חלתה בסרטן שד מסוג אגרסיבי ביותר שמונה חודשים בלבד אחרי שגילתה שהיא נשאית של הגן brca2.
2 צפייה בגלריה
יפית אלפרסון אלמליח
יפית אלפרסון אלמליח
יפית אלפרסון אלמליח
( צילום: גמאני רצה)
"בשנת 2014 גיליתי שאני נושאת את הגן brca2", מספרת אלפרסון-אלמליח. "כשהבנתי שחרב הסרטן מרחפת מעל ראשי הרגשתי שהקרקע נשמטת תחת רגליי.
כמי שנושאת את הגן הסיכויים שלי לחלות בסרטן השד והשחלות היו גבוהים. הייתי צריכה לקבל החלטה בריאותית גורלית, וכך, בגיל 44, ביצעתי ניתוח לכריתת שחלות והמשכתי בחיי.
אבל לחיים היו תוכניות אחרות בשבילי.
כיוון שנכנסתי לקבוצת סיכון, הייתי זכאית לבצע בדיקות כל חצי שנה. וכך יצא שבביקורת שגרתית, שמונה חודשים לאחר גילוי הנשאות, התגלו בשד שמאל שלי שני גושים סרטניים מהסוג האגרסיבי ביותר.
2 צפייה בגלריה
יפית אלפרסון אלמליח. "הספורט הוא הפסיכולוג והאהבה שלי"
יפית אלפרסון אלמליח. "הספורט הוא הפסיכולוג והאהבה שלי"
יפית אלפרסון אלמליח. "הספורט הוא הפסיכולוג והאהבה שלי"
(צילום: גמאני רצה)
יצאתי למסע על חיי: 16 טיפולי כימותרפיה, עשרות בדיקות, עשרות דקירות, כריתת איברים, רעל בגוף אבל גם הרבה אופטימיות ורצון ענקי לחיות.
סיימתי את הטיפולים בהצטיינות, הגושים נעלמו. אבל החלטתי שוב לקחת אחריות על בריאותי וביצעתי ניתוח כריתה דו צדדי של שני שדיי.
כאחת שחובבת ספורט על כל סוגיו, גם בזמן הטיפולים התעמלתי תוך הקשבה לגוף שלי וליכולות שלו. הספורט הוא הפסיכולוג שלי, האהבה שלי.
ריצה בשבילי הייתה טאבו. תמיד טענתי ש"אני לא יודעת לרוץ, אני לא מסוגלת לנשום, זה משעמם", ועוד אמירות ששכנעתי את עצמי.
קראו גם:
כשנפתחה קבוצת 'גמאני רצה' הוד השרון, לנשים שמתמודדות עם סרטן השד, בהובלת מאמנת הריצה גנית רוגלית, ידעתי שזאת הזדמנות שחייבים לתפוס.
'גמאני רצה' הוד השרון היא קבוצה אינטימית שמורכבת מנשים מופלאות, שלא מוותרות לעצמן לרגע. כולנו מחויבות, מתמידות וחותרות למען המטרה. כולנו נשים שבוחרות לרוץ למען בריאותן.
הריצה הכניסה לחיי אושר גדול, תחושה של חיוניות ושל הצלחה, שאין שום דבר העומד בפני הרצון. רק צריך לבחור, לרצות ולרוץ למענו.
הריצה הפכה לחלק שגרתי מהשבוע שלי. אני רצה 3-4 פעמים בשבוע בשילוב אימוני כוח, פילאטיס ויוגה".
יפית היא פסיכותרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית, מורה לחינוך מיוחד ואחת ממנהלות קהילת הפייסבוק "גמאני חליתי בסרטן שד', קהילה ייחודית לנשים שמתמודדות עם סרטן השד.
ביחד עם חברותיה לקבוצת הריצה, היא נערכת כעת למקצה 10 ק"מ במרתון סמסונג תל אביב.
המרתון ה-13 במספר מתקיים השנה במתכונת דיגיטלית המותאמת לרוח התקופה, תחת הסיסמה "כולנו רצים יחד וכל אחת ואחד לחוד" בשלושה מקצים: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ ומרוץ 5 ק"מ.
במרתון 2021, עתידים להשתתף למעלה מ-20 אלף משתתפים מ-33 מדינות ברחבי העולם. השנה חלה עליה באחוז הנשים המשתתפות במרתון (כ-45 מכלל הרצים).
אפליקציה שפיתחה סמסונג תאפשר לרצים לא להרגיש לבד - ולרוץ ביחד באופן וירטואלי: האפליקציה תאפשר מדידה אינטראקטיבית של המסלול וזמן הריצה, שילוב מסרים מעודדים ואפשרות שיתוף עם משתתפים נוספים.