ניידת אקמו ראשונה מסוגה בישראל ע"ש נתן חי ליאר ז"ל נתרמה למגן דוד אדום.
2 צפייה בגלריה
סמל נתן חי ליאר ז"ל
סמל נתן חי ליאר ז"ל
סמל נתן חי ליאר ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)

בטקס מרגש שנערך בשבוע שעבר נחנכה ניידת אקמו חדשה שנתרמה על ידי יהודי צרפת בסיוע אגודת ידידי מד"א בצרפת. יהודי צרפת החליטו לתרום אותה לזכרו של החייל סמל נתן חי ליאר ז"ל, בן 20 מנתניה, שעלה עם משפחתו מצרפת כשהיה בן 12. נתן סיים את לימודים בישיבת בני עקיבא בנתניה והיה המדריך הראשון של שבט בני עקיבא בסניף ותיקים שקיבל במהלך מלחמת חרבות ברזל את השם "רעים". נתן ז"ל, שהיה לוחם בגדוד דוכיפת (94) של חטיבת כפיר, נפל ב-7 באוקטובר בקרב בכרם שלום. כמה שבועות לפני שנפל הוא התיישב מול הפסנתר בכיכר העצמאות בנתניה וניגן את התקווה.



בטקס נכחו בני משפחתו של נתן חי ז"ל, משלחת מכובדים ומנכ"ל אגודת הידידים של מד"א צרפת. אמו של נתן חי ז"ל נשאה נאום מרגש בטקס ההשקה ובו ייחלה שהניידת החדשה תציל חיים ובכך תמשיך את מורשתו של נתן שלחם בבוקר ה-7 באוקטובר למען חיי התושבים בעוטף.

2 צפייה בגלריה
ניידת אקמו חדשה לזכרו של נתן חי ליאר ז"ל
ניידת אקמו חדשה לזכרו של נתן חי ליאר ז"ל
ניידת אקמו חדשה לזכרו של נתן חי ליאר ז"ל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מצב החירום הרפואי המשמעותי ביותר אליו נדרשים ארגוני רפואת החירום הטרום-אשפוזית בכל העולם הוא דום לב. הפרויקט הזה שהינו ייחודי וראשון מסוגו בישראל מאפשר הגעה של ניידת אקמו עם צוות של רופאים מומחים, אחים, אחיות ופראמדיקים של מד"א לאירועי דום לב והצלת חייהם של רבים שללא מכונת לב-ריאה בזירת האירוע לא היו שורדים.
לניידת החדשה מספר מאפיינים ייחודיים הכוללים: סביבת עבודה מרווחת, מושבים למטפלים בשני צדי המטופל, תאים בעלי יכולת קירור ושמירה על טמפרטורה, אמצעי ניטור והנשמה מתקדמים, מתקני עגינה לציוד הנלווה של מכשיר האקמו, מיטה חשמלית המאפשרת הרמה, הורדה ושינוע של המטופל, מתקן למכשיר האקמו מעל רגלי המטופל, התאמה של דרישות המערכת החשמלית לשירות ועוד.

קראו גם:

סמנכ"ל רפואה במד"א ד"ר רפאל סטרוגו: "קיימת קבוצה של אנשים שלא ניתן להחזיר לה את הדופק במצב של דום לב, למרות שכל פעולות ההחייאה מתבצעות כמו שצריך. הדבר היחיד שיכול להציל את המטופלים האלו הוא חיבור למכונת לב ריאה. ברוב המקומות בעולם וגם בארץ, חיבור לאקמו מצריך להסיע את המטופל לבית החולים - אירוע מאוד מורכב שאחוזי ההצלחה שלו לא גבוהים, בעזרת ניידת האקמו, ניתן להביא את מכונת הלב-ריאה אל המטופל בזירת האירוע, מה שמאפשר חיבור הרבה יותר מוקדם של המטופלים האלו למכונת לב ריאה, ומעלה משמעותית את הסיכוי שלהם לשרוד. במד"א כל הזמן בוחנים את האפשרות לחדש ולעדכן את דרכי הטיפול על מנת להציל כמה שיותר חיים".