אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ ובכללם חקלאים מהמועצה האזורית דרום השרון עלו אמש (ראשון) להפגנה בירושלים במחאה על הרפורמה של שרי האוצר והחקלאות, אביגדור ליברמן ועודד פורר. תוך כדי שחילקו את התוצרת החקלאית שלהם לעוברים והשבים, קראו המפגינים להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים שצפוי לעבור עם התקציב.
2 צפייה בגלריה
חקלאי אזור השרון בהפגנה
חקלאי אזור השרון בהפגנה
חקלאי אזור השרון בהפגנה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן ממובילות המאבק: "החלטת הממשלה, לאשר את הרפורמה בחקלאות בתוך חוק ההסדרים, מבלי להגיע עמנו להסכמות, היא בבחינת גרזן על צווארה של החקלאות הישראלית. לחקלאים אין שום השפעה על מחירי הפירות והירקות, ושום השפעה על יוקר המחיה – אבל קל יותר להיטפל אליהם מאשר אל רשתות השיווק. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".
2 צפייה בגלריה
אורן קורקט ממושב ירקונה
אורן קורקט ממושב ירקונה
אורן קורקט ממושב ירקונה
(צילום: פרטי)
יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״אנחנו נמצאים כאן היום בהפגנה על עתידה של החקלאות הישראלית. שר האוצר ושר החקלאות לא רוצים עגבניות מעוטף עזה וביצים מגבול הלבנון אלא מטורקיה וירדן. מדינת ישראל לא הקימה את ההתיישבות החקלאית דרך חוק ההסדרים ואנו לא ניתן לה לפרק את החקלאות דרך חוק ההסדרים.
אורן קורקט, דור שלישי של חקלאים - לולנים, ממושב ירקונה. שהיה אמש בין אלפי המפגינים בירושלים: "אנחנו נמצאים בהפגנה על עתידה של החקלאות הישראלית, אנחנו מפגינים על הפרנסה שלנו. התרת יבוא חופשי מבלי לייצר תחרות הוגנת תמוטט את החקלאות הישראלית, תפורר את ההתיישבות ותתקע את המסמר האחרון בארון הקבורה של ביטחון המזון של כלל אזרחי מדינת ישראל".