לאחרונה, גדל מספר הדיווחים במוקד העירוני על מטרדי רעש מטוסים מעל שכונות כפר סבא המזרחיות, הוד השרון ורעננה. מבירור התופעה עולה כי הרעשים נובעים משינוי מסלול נחיתת מטוסים מעל שמי הערים הנזכרות המגיעות דרך הים בהרצליה, ובגבהים נמוכים.
1 צפייה בגלריה
שינוי מסלול הנחיתות
שינוי מסלול הנחיתות
שינוי מסלול הנחיתות
(צילומים: שאטרסטוק, פרטי)
קראו גם >>>
כזכור, עיריית כפר סבא ו-19 יישובים נוספים הגישו לפני כשנתיים עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה, השר לאיכות הסביבה ורשות התעופה האזרחית, על מנת שיקבעו מגבלות רעש לנחיתת מטוסים בנתב"ג בכלל, ובלילה בפרט, כפי שהם מחויבים בחוק. כיום אין כל מגבלה לרעש מטוסים בנחיתה בנתב"ג. העתירה עדיין נדונה ובינתיים, כאמור, שונה מסלול הנחיתה כך שכעת הוא עובר בפניה חדה ובגובה נמוך מעל אזור השכונות המזרחיות בעיר, דבר שגורם למטרד רעש בלתי נסבל.
בעקבות כך, תושבי שכונות מזרח העיר פתחו בעצומה הקוראת לבטל לאלתר את שינוי נתיב הטיסה העובר בשעות היום והלילה וממרר את חיי התושבים: "לאחרונה החליטה רשות התעופה האזרחית, ללא שום התרעה מוקדמת או דיון ציבורי, להסיט את תנועת המטוסים הנוחתים בנתב"ג אל מעל כפר סבא, תוך פניה חדה בשמי העיר וגרימת רעש בלתי נסבל", נכתב בעצומה.
"עקב כך נפגעת איכות החיים של עשרות אלפי תושבים לאורך כל שעות היום. מדובר בהחלטה תמוהה, לאור העובדה שניתן להעביר את תנועת המטוסים באזור לא מיושב במקום מעל בתי תושבים.
אנו, תושבי כפר סבא החתומים על עצומה זאת לא מוכנים לפגיעה באיכות חיינו. אנו קוראים לרשות התעופה האזרחית להסיט את תנועת המטוסים למסלול אחר, שאינו מייצר רעש מעל בתי התושבים ואינו פוגע באיכות החיים שלנו".
ובתוך כך, ראש העיר רפי סער שלח מכתב בהול ליואל פלדשו, מנהל רשות התעופה האזרחית, בדרישה לעצור לאלתר את הפיילוט ההרסני.
במכתבו הלין ראש העיר על כך, שהפיילוט המדובר נעשה באופן חד צדדי וללא שיתוף או ידוע הרשויות המקומיות בסביבה ודרש לבטלו לאלתר. "מדובר בפגיעה קשה באיכות חייהם של תושבי כפר סבא וביכולתם לנהל את שגרת יומם, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות ובשעות הערב המאוחרות, אך גם לאורך היום.
"לא ברורה הסיבה להחלטה תמוהה זו, מה עוד שממידע שהגיע לידינו עולה שמדובר בפנייה חדה שאינה מקובלת בעולם התעופה והופכת את הנחיתות למסובכות יותר", עוד נכתב. "לנוכח הפגיעה הקשה בתושבי כפר סבא, אבקש להפסיק את הפיילוט באופן מידי. כולי תקווה כי בקשה זו תענה בחיוב ולא נדרש לצעדים נוספים".
מרשות שדות התעופה האזרחית טרם נמסרה תגובה והיא תפורסם לכשתתקבל.