לא מעט גורמים במערכת הביטחון מחפשים בשבועות האלה אחרי האחראים בחמאס לטבח הישראלים ב-7 באוקטובר, ולהם נוספה היום (ב') גם חמולה בדואית גדולה מהנגב, שראשיה זועמים במיוחד.
3 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס רוצחים את האזרח הבדואי
מחבלי חמאס רוצחים את האזרח הבדואי
מחבלי חמאס מול האזרח הבדואי
(צילום: מתוך הסרטון)
אחד הנרצחים במעשי הטבח שביצע חמאס באותה שבת שחורה היה אוסמה אבו-עסא, תושב תל שבע הצמודה לעומר שבנגב, אשר נרצח במיגונית ליד רעים ביום הפלישה של החמאס לישראל. סרטון ובו התיעוד של רציחתו לאחר שאנשי חמאס חוקרים אותו אף הופץ ברשת, ועורר את זעמם של בני משפחתו.

3 צפייה בגלריה
מחבלי חמאס רוצחים את האזרח הבדואי
מחבלי חמאס רוצחים את האזרח הבדואי
פרס על ראש הרוצחים
(צילום: מתוך הסרטון)

וכך נכתב בכרוז שהפיצה היום החמולה מתל שבע: "משפחת אבו עסא רוצה לנקום את הדם של אוסמה אבו-עסא שחמאס רצחו, שהדם שלו הוא לא סתם ושיש גברים אחריו. משפחת אבו עסא מוכנה לשלם מיליון דולר לכל מי שיכול לעזור להגיע למי שרצח את הבן שלהם ולמשפחות של הרוצחים".
הנוסח הזה הופץ היום ברשתות החברתיות הערביות על רקע תמונותיו של אוסמה, בן המשפחה, שנרצח כאמור על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. תיעוד ההוצאה להורג של אבו-עסא הופץ ברשתות החברתיות, לאחר שצולם במצלמת דרך של רכב שנורה על ידי המחבלים, והתנגש בכניסה למיגונית.

קראו גם:

אבו עסא הנרצח היה בן 36 במותו, נשוי ואב לשניים, ועבד לפרנסתו כשומר מאבטח במסיבה של פסטיבל 'נובה', שמשתתפיו נטבחו בסמוך לקיבוץ 'רעים'.
ג'וואד אבו עסא, אחיו של אוסמה שנרצח, אמר לאחר דבר מותו לתקשורת כי אוסמה לא אחז בנשק ולא היווה סכנה. "הם הפשיטו אותו, לקחו לו את השעון מהיד, את הכסף ואת הטלפון. ואז הם עינו ורצחו אותו בדם קר. היו כמה מחבלים על בן אדם אחד לבד. אסור להרוג בן אדם חף מפשע. חמאס לא מיצג אותנו הערבים המוסלמים".

3 צפייה בגלריה
תושבי החמולה הבדואית בסרטון שהופץ
תושבי החמולה הבדואית בסרטון שהופץ
תושבי החמולה הבדואית בסרטון שהופץ
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

בני משפחתו וחמולת אבו-עסא ידועה היטב בהיותם שבט חמוש בעוצמה בלתי נתפסת של אמצעי לחימה לא חוקיים, ובאין ספור סרטוני טיק-טוק הם גם התפארו בכך בעבר, אם בתהלוכות ירי אקראיות בצהרי היום ברחובותיה הראשיים של תל שבע, או ביציאה של שיירות ירי אל המדבר, כמיטב המסורת הבדואית.
ההיקף העצום וכמויות הנשק הלא חוקי שמחזיקים בני השבט אבו-עסא, ממחישים אולי יותר מכל את הבעייתיות בצה"ל שלא הצליח לאבטח את הנשקיות מהן הגיע האמל"ח שברשות הבדואים, וגם מצביעים על אוזלת יד מצד המשטרה שלא שמה את ידה על מצבורי אמל"ח משמעותיים בעבר.