סמל עמית צור ז"ל, לוחם גדוד 51 של גולני ותושב אליכין שנפל בשבת השחורה ב-7 באוקטובר הונצח בשיר חדש 'המנגינה שלנו' שמבצע המוזיקאי 'קריזמו'. השיר שראה אור השבוע, נכתב, הולחן והופק במסגרת פרויקט ההנצחה 'שירים לזכרם' שייסד המפיק המוזיקלי, הכותב, המלחין והדי. ג'יי בן וויד. במיזם 'שירים לזכרם' הונצחו 21 חללי השביעי באוקטובר, לוחמים וחללי הנובה, ועמית צור, שנפל תוך הגנה על המוצב שלו, בכללם.
4 צפייה בגלריה
עמית ז"ל. חלם להגיע לגולני ונהרג בהגנה על המוצב
עמית ז"ל. חלם להגיע לגולני ונהרג בהגנה על המוצב
עמית ז"ל. חלם להגיע לגולני ונהרג בהגנה על המוצב
(צילום: פרטי)

גולני שלו

עמית חלם להגיע לשירות משמעותי בגולני, וכשבבקו"ם שובץ בחיל הגבולות, סירב להתפנות עד שקיבל את מבוקשו ושירת בגולני. ביום ראשון שעבר התקיים ערב מרגש בבית ציוני אמריקה שם נחשפו השירים בפני המשפחות השכולות.
ליאורה צור אמו של עמית, סיפרה על לידת השיר לזכר בנה: "כחודש וחצי אחרי השבעה התקשרה אלי בחורה בשם גל וסיפרה לי על הפרויקט. לא הייתי במצב של לדבר עם אף אחד. אני לא יודעת איך אמרתי לה בסוף 'בסדר' ושאני מסכימה. חשבתי אולי שהיא תשכח מזה כשיעברו הימים, ואז כעבור חודש אני ובעלי אייל קיבלנו ממנה טלפון. היא אמרה שהיא באליכין ושאלה אם היא יכולה לבוא אלינו. הגיעה בחורה מדהימה שישבה איתנו שלוש שעות ושמעה הכול על עמיתי, בכתה איתנו והכילה את הכאב שלנו. סיפרנו לה מי הוא היה ואיזה חבר טוב היה לחבריו, ואיך העריץ את אייל אבא שלו, עזר לאחרים, שילם בקיוסק על כל מי שחסר לו כסף, הרים שקיות לקשישות וכמה היה נשמה גדולה וילד שמח. משם זה עבר לצוות של הפרויקט שקרא את הסיפור של עמית ובסופו של דבר, יצא מזה השיר הכי מדויק ומקסים שמתאר בדיוק מי עמיתי היה".

4 צפייה בגלריה
עמית צור ז"ל
עמית צור ז"ל
עמית צור ז"ל
(צילום: פרטי)

לדברי ליאורה, תוך כדי תהליך נשאלה אם המשפחה תבחר בלחן שמח או עצוב לשיר שינציח את בנם והבחירה היתה ברורה מאליה: "אני ואייל הסתכלנו אחד על השני, ומיד אייל אמר 'שמח' כי ככה עמיתי היה, ילד מלא שמחת חיים, וככה רצינו שיזכרו אותו. בנוסף, שיר עצוב כבר יש לנו, כי חבר שלו הקליט לזכרו בסמוך לשבעה ורצינו גם שיר שמח, כזה שאפשר יהיה לרקוד איתו", סיפרה, "קריזמו, האמן שמבצע את השיר, אמר לנו 'פעם ראשונה שאני נתקל בשיר עם מילים עצובות שאפשר לרקוד לצליליו'. כששמעתי את השיר בפעם הראשונה מיד אהבתי אותו ואת העובדה שהוא לא יישאר רק בנישה של שירים עצובים שמשמיעים רק בימי אבל. כשהגענו לבית ציוני אמריקה לערב לזכרם, זה היה השיר היחיד עם לחן מקפיץ, בערב לא שמח. זה היה ערב מעצים ומרגש, התרגשנו מאד להכיר את הסיפורים של החללים ולשמוע את כול השירים. התרגשנו מהשיר של עמיתי. כל נציג משפחה שאיבדה את היקר לה מכול, שהיה במצב לשאת דברים, עשה זאת. כך גם אני, למרות הקושי, התגברתי. עשיתי זאת למען עמית".

4 צפייה בגלריה
עמית צור ז"ל
עמית צור ז"ל
עמית צור ז"ל
(רפרודוקציה: אלעד גרשגורן)

"הסכים מיד"

צור סיפרה כי לשם ביצוע השיר פנתה למוזיקאי קריזמו, שנענה מיידית: "אני לא הכרתי את האמן אבל חברים של עמית סיפרו לי שאחרי השבעה הם פנו אליו ושלחו לו סרטונים של עמית ושאלו אולי יסכים לכתוב שיר עליו. ואז הגיע לפתחנו הפרויקט הזה. זכרתי את החברים שפנו לקריזמו וחיפשתי עליו מידע. ראיתי סרטונים שלו וחשבתי שזה יכול להתאים למה שאנחנו רוצים. התקשרתי אליו והוא הסכים מיד".

4 צפייה בגלריה
האמן קריזמו
האמן קריזמו
האמן קריזמו
(צילום מהפייסבוק)

את המילים לשיר כתבו אדר חייט, ארד סופר, דורון גביש ודפנה שילון, את הלחן: אדר חייט, ארד סופר, דורון גביש, דפנה שילון וקריזמו.
בערב בבית ציוני אמריקה נתנה ליאורה לקריזמו את החולצה לזכר עמית, עליה תמונה של עמית עם הנשק.
לדברי ליאורה, מאז נפילתו המשפחה עסוקה בהנצחת עמית ז"ל ופרויקט ראשון של משלוחי מנות למכינות קדם צבאיות ולפנימית נוער בסיכון לזכרו של עמית, יצא לדרך בחג הפורים: "כתבנו להם את סיפור הגבורה של עמית, ביחד עם המשלוח והם הקריאו אותו ודיברו עליו ומאד התרגשו ממנו. נמשיך וניצור עוד ועוד מיזמים, להנצחתו של עמיתי ושלעולם לא יישכח".
עמית הותיר אחריו את הוריו ליאורה ואייל, את אחיו רותם וירדן, בת זוג והמוני חברים אבלים. ¿

קראו גם:

המנגינה שלנו

הלילה אתה כאן איתנו,
שרים ת'מנגינה שלנו
רוקדים כמו שתמיד רקדנו,
אין מלחמות בחצר,
אין דאגות מסביב לגדר
כי הלילה אתה כאן איתנו
כל אחד צריך אחד כזה
שבזמן אמת ילך איתך עד הקצה
שיריב איתך בטוב, שידע איך לאהוב
לא היה ולא יהיה כזה
אמא המלאך הזה
מגשים לך את כל מה שאתה רוצה
רודף הצדק, ממלא ת'סדק
מראה לי את הדרך במסע הזה.
הו הטוב שבעיניך
ילך איתי לנצח
לא יעזוב

אז הלילה אתה כאן איתנו
שרים ת'מנגינה שלנו
רודים כמו שתמיד רקדנו
(כאילו) אין מלחמות בחצר
(כאילו) אין דאגות מסביב לגדר
(כאילו) הלילה אתה כאן איתנו
האורות שמתחזקים איתך
השירים שנשמעים יותר טוב בזכותך
וכולנו בשולחן, לא רוצים לספור ת'זמן
שעברנו בלי הצחוק שלך
מאז ומתמיד הגאווה שלך
עמית, תמיד ידעת איך לחיות
השארת לנו ת'שמחה שלך
הו, געגוע לצליליך,
לקסם בעיניך
שלא יעבור

הלילה אתה כאן איתנו
שרים ת'מנגינה שלנו
רוקדים כמו שתמיד רקדנו
(כאילו) אין מלחמות בחצר
(כאילו) אין דאגות מסביב לגדר
(כאילו) הלילה אתה כאן איתנו

יש על מי לסמוך ויש עם מי לשמוח
יש מי ששומר עלי נותן לי כוח.