מרגש: בנתניה נערכה ברית לבנו של הלוחם רס"מ אלירן אברג'יל ז"ל שנפל בשבעה באוקטובר. אלירן ז"ל היה נשוי לעדן ובמשך שנתיים לא הביאו ילדים. במהלך השבעה גילתה עדן שהיא בהריון.
2 צפייה בגלריה
משה פרץ בברית המילה של בנו של אלירן אברג'יל ז"ל
משה פרץ בברית המילה של בנו של אלירן אברג'יל ז"ל
משה פרץ בברית המילה של בנו של אלירן אברג'יל ז"ל
(צילומים: פרטי, סטודיו אילון צלמים)
כזכור, ב-7 באוקטובר שהה אלירן אברג'יל ז"ל בבית הוריה של אשתו בטבריה והוקפץ בשבת בבוקר בעקבות המתקפה הרצחנית בדרום. הוא עשה את הדרך מטבריה רכוב על אופנוע ובתל אביב חבר לכוח שעלה על שני רכבים ממוגנים בדרכם לקיבוץ בארי – הכוח הראשון שנכנס לקיבוץ. בכניסה לבארי ספג הרכב בו נהג אלירן פגיעה ישירה מטיל RPG ורוב הלוחמים נהרגו, מה שלא מנע מאלירן להמשיך בכל הכוח במשימתו – להגיע לאחד הבתים בו היו נצורים אזרחים. בעודו פצוע לצד לוחם נוסף, הוא פרק מהרכב, הסתער קדימה חתר למגע, והצליח לנטרל מספר מחבלים עד שספג פגיעה נוספת וקטלנית.

2 צפייה בגלריה
אלירן אבר'גיל ז"ל
אלירן אבר'גיל ז"ל
אלירן אבר'גיל ז"ל
(צילום: פרטי)

רק במהלך השבועה גילתה אשתו עדן שהיא בהריון ושמרה על כך בסוד, השבוע כאמור נערכה הברית המרגשת. לברית הגיע הזמר משה פרץ שריגש את כל הנוכחים. מי שצילם את האירוע היה רון אילן ששיתף: "צילמתי, בכיתי מעצב וגם צחקתי מאושר ענק- כל הרגשות בו זמנית. אלירן אהובי ״גיבור ישראל״ זכיתי לצלם ולהיות נוכח בברית של הבן שלך איזה זכות ענקית, 3 שנים ניסיתם להביא את הדבר שהכי רצית ואהבת, ילדים, ובול שזה הגיע איבדנו אותך בשבת השחורה.

ברית המילה של בנו של אלירן אברג'יל ז"ל
(צילום: סטודיו אילון צלמים)

"כמה שיותר אנשים חייבים להכיר את הסיפור שלך. אנחנו בטוחים שאתה פה מרחף מעלינו ושומר כמו תמיד. עדן את גיבורה ואלופה , משה פרץ המדהים איזה לב יש לך ענק, משפחת אברג'יל אני אוהב אתכם ותמיד אני אתכם בלב".

קראו גם:

באתר ערוץ 7 פורסם כי רבה של נתניה, הרב קלמן מאיר בר המלווה את המשפחה מאז המקרה, אמר במעמד הברית: "אלירן לא מת. חז"ל אומרים שיעקב אבינו לא מת, כיוון שזרעו חי גם הוא חי', המורשת של אלירן ממשיכה, מורשת של הקרבה למען הכלל ולמען ההתיישבות".
אלירן הוא בן הזקונים של מרק ודוריס, תושבי שכונת פולג בנתניה, ואחיהם הצעיר של סיוון ומירב.