אהבת חינם בערב תשעה באב לזכרו של סגן טל נורני ז"ל: ערב מעגלי שיח ברוחו ולזכרו של טל נורני ז"ל שנפל בעת שירותו הצבאי לפני כשנה, יתקיים היום ברעננה: "נמלא את צוואת חייו של טל: לחיות, לנשום ולעשות אהבת חינם".
5 צפייה בגלריה
טל נורני ז"ל: "על מצבתו כתוב אהבת חינם"
טל נורני ז"ל: "על מצבתו כתוב אהבת חינם"
טל נורני ז"ל: "על מצבתו כתוב אהבת חינם"
(צילום: פרטי)
טל נורני היה זה זה שיזם את מעגלי השיח בעיר, לזכרו של סמל-ראשון שון כרמלי ז"ל, והקים יחד עם חברו שעיה את "בית מדרש ישראלי" בעיר שהפך לשמש מקום ללימוד סוגיות אקטואליות וחברתיות, ולקרב בין בני נוער ממגזרים שונים בחברה הישראלית – "על מנת שיכירו זה את זה באמת וינהלו שיח משמעותי בנושאים חשובים בחברה הישראלית".
כבר מילדותו כתלמיד בבית הספר היסודי "מגד" וכחניך בתנועת הנוער "רוח עמיתי" באו לידי ביטוי יכולותיו ורגישותו, וניכרו בו ניצני המנהיג הערכי, הדוגל בנתינה ובאהבת חינם. עם סיום לימודיו היסודיים המשיך לחטיבת הביניים "השרון", ובחר ללמוד בכיתת ספורט והתמחה בענף אתלטיקה קלה.

5 צפייה בגלריה
"אהב לרקוד את החיים"
"אהב לרקוד את החיים"
"אהב לרקוד את החיים"
(צילום: פרטי)

אחד הסיפורים המרגשים מהתקופה ההיא מיטיב לתאר את אישיותו. טל השתתף בתחרות הטריאתלון העירונית לילדים יחד עם חבר וחברה מהכיתה, כשלכל אחד מהם תפקיד: הוא – רכיבה על אופניים; החבר – במקצה השחייה, והחברה – בענף הריצה. "מובן שהילדים רצו מאוד לנצח ולהביא מדליה," סיפרה אימו, "טל שובץ במקצה האחרון, ואנחנו המתנו שיחזור. עובר זמן מה, הרבה ילדים כבר החלו לחזור, וטל, שהיה לו סיכוי גבוה לנצח בזכות חבריו המהירים, בושש לבוא. לבסוף הוא הגיע ברגל, מחזיק שני זוגות אופניים בידיו. התברר שהתעכב כי מישהו נפל בצד הדרך וטל ביקש לעזור לו. לעזאזל התחרות – העיקר לעזור." כעבור שנים, סיפרה האם, "איחר להגיע לחגיגה משפחתית בדיוק מאותה הסיבה: בדרכו לאירוע הבחין בגברת מבוגרת שנפלה; טל מיהר להזמין לה אמבולנס ודאג שתגיע לבית החולים".

5 צפייה בגלריה
טל נורני
טל נורני
טל נורני
(צילום: פרטי)

בבית הספר התיכון "אוסטרובסקי" המשיך לבטא את עוצמותיו, ערכיו וכישוריו – וכמובן לרקוד ולשמח אחרים. טל ידע לרקוד את החיים, ובכל שנה כיכב באירועי ערב יום העצמאות שארגן הנוער הרענני. כגאון במחשבים הייתה דרכו סלולה וברורה, אך הוא קיווה שיוכל לעסוק בחינוך ולקדם את נוער העתיד לעולם טוב יותר.
נחוש להשפיע, לעזור, לשנות ולהפיץ אהבת חינם הרבה להתנדב ונטל חלק באין-סוף פעילויות נוער; בהמשך הדריך בתנועה, והמשיך לפעול בה כרכז גם בתום הלימודים, בהיותו במכינה ובצבא.
כאמור, גולת הכותרת של יוזמותיו החברתיות הייתה פרויקט מעגלי שיח שיזם בכיתה י"ב עם חברו שעיה לזכרו של סמל-ראשון שון כרמלי ז"ל, בוגר התיכון שלמדו בו ושנפל במבצע "צוק איתן". "בית מדרש ישראלי" – כך נקרא הפרויקט – נועד להמשיך את דרכו של שון שנודע כדמות מאחדת; לשמש מקום ללימוד סוגיות אקטואליות וחברתיות בראי היהדות ולקרב בין בני נוער ממגזרים שונים בחברה הישראלית – "על מנת שיכירו זה את זה באמת וינהלו שיח משמעותי בנושאים חשובים בחברה שלנו".

5 צפייה בגלריה
טל נורני וציון סימפסון גרוסמן עם פתיחת בית מדרש ישראלי
טל נורני וציון סימפסון גרוסמן עם פתיחת בית מדרש ישראלי
טל נורני וציון סימפסון גרוסמן עם פתיחת בית מדרש ישראלי
(צילום: רועי רובינשטיין)

"השניים חברו לתלמידים נוספים, דתיים וחילונים מתיכונים אחרים באזור, וחילקו ביניהם את תחומי האחריות: כתיבת תכנים, פרסום, גיוס כספים, הזמנת מרצים ואורחים ועוד. בחיפושיהם אחר מקום ניטרלי לעריכת המפגשים של "בית מדרש ישראלי" מצאו את בית מת"ן (מכון תורה לנשים) השרון והחלו לקיים בו מעגלי שיח אחת לשלושה שבועות. בסיומו של כל מפגש, הוזמנו המשתתפים לשיחה פתוחה עם נבחרים מהחברה הישראלית. אחד המפגשים שזכו לחשיפה ולתהודה עסק בנושא נכים והיחס אליהם, והמרצה שהוזמן היה יוזם הקמפיין "נכה, לא חצי בן אדם" – עמותה הפועלת למען העלאת קצבת הנכות וקידום זכויות נוספות עבור אנשים עם מוגבלות בישראל.

5 צפייה בגלריה
טל נורני. צפו לו גדולות
טל נורני. צפו לו גדולות
טל נורני. צפו לו גדולות
(צילום: פרטי)

בתום לימודיו יצא טל למכינה קדם-צבאית בקיבוץ חנתון אשר בגליל התחתון – מכינה מעורבת של דתיים וחילוניים ובמשך שנה התנסה בתהליך עשיר ומשמעותי של חיי קבוצה וקהילה.
נתוניו הגבוהים של טל הועידו אותו לאחת מיחידות העילית המסווגות, ולמסלול קצונה. הוא התגייס לצה"ל ביום 16 בספטמבר 2018 ושירת בחיל המודיעין.
סגן טל נורני נפל בעת שירותו ביום א' באייר תשפ"ב (1.5.2022), חודשיים לפני יום הולדתו העשרים ושלושה. הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי ברעננה. הותיר אחריו הורים ושתי אחיות. על מצבתו חקקה משפחתו מילים משירו של רביד פלוטניק "בדיוק כמו שאני": "בדיוק כמו שאני, ככה זה טוב. כשאני שלם, לא חסר בי דבר ומותר לי אותי לאהוב".
קראו גם:
בערב תשעה באב תשפ"ב (אוגוסט 2022) התקיים ברעננה ערב מעגלי שיח לזכרו בנושא אהבת חינם, ובמהלכו נשאה אימו דברים: "טל ביקש מאיתנו בצוואתו לכתוב על קברו את המילים 'אהבת חינם', וביקש שנהיה טובים אחד אל השני, ככה סתם, ללא סיבה וללא תמורה. טל נתן מעצמו לכולם ובלי די. אני מבקשת מכולכם שתחשבו על הערך העליון הזה, שהוא ציווי לעם ישראל כולו, על מנת שנוכל להמשיך כאן חברה שהערכים שלה מושתתים על טוב לב ונתינה ללא תמורה. ... אז תהיו טובים – טובים להורים שלכם, טובים לסבא וסבתא, טובים לשכנים שלכם, טובים לחברים שלכם, ותנסו, כמו שטל כתב לנו, לאהוב אחד את השני גם אם אתם לא מכירים. ... המון דברים טובים יצמחו אם פשוט תחייכו לאחרים ותשפטו כל אדם לכף זכות".
טל מונצח באתר ההנצחה הממלכתי לחללי קהילת המודיעין שבגלילות. עיזבונו הדיגיטלי העשיר שנותר ברשתות החברתיות השונות מלמד על דמותו יוצאת הדופן ומנחיל את מורשתו. כאמור, העררב (רביעי) ערב תשעה באב יתקיים ערב מעגלי שיח ברוחו ולזכרו של טל. בשעה 20:30 במועדון המרתף רעננה.