הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) הצביעה אתמול (שני) על אישור התוכניות עבור תחנות הכוח בגז טבעי ריינדיר סמוך לצומת אייל והרחבת OPC חדרה, והגשתן שוב לאישור הממשלה.
3 צפייה בגלריה
תחנת הכח OPC חדרה
תחנת הכח OPC חדרה
תחנת הכח OPC חדרה
(צילום: אתר החברה)
כעת, נותרו שלושה שבועות לחברי הממשלה כדי להגיש התנגדויות לתוכנית, זאת לאחר שלא אישרו אותה בחודש מאי האחרון. שרי הממשלה המתנגדים לתכנית ביניהם: שר האנרגיה אלי כהן ושרת התחבורה מירי רגב, יגישו התנגדויות - הם ישיבו את הנושא לפתחה של הממשלה. במקרה שבו הממשלה תחליט לא לאשר את התחנות פעם נוספת ולמעשה יקבור את התכנית סופית.
3 צפייה בגלריה
תחנת הכח
תחנת הכח
תחנת הכח
(צילום: איתמר רותם)

ריינדיר היא תחנת כוח בהספק של כ־1,300 מגה־וואט, שמיועדת לקום בין הכבישים 6, 444 ו-55 שבמועצה האזורית דרום השרון. במרחק של כ־4 ק"מ בלבד ממנה, אושרה במאי הקמת תחנת הכוח קסם בהספק של כ־780 מגה־וואט. לפי הערכה מ-2021, ריינדיר וקסם תוכננו לספק ביחד רק 20% משיאי הביקוש ב־2030.

3 צפייה בגלריה
ראשי הרשויות בירושלים
ראשי הרשויות בירושלים
ראשי הרשויות
(צילום: ערן אבידור)

ראשי הרשויות באזור השרון בהובלת יו"ר מועצת דרום השרון שתחנת הכח אמורה לקום בשטחה מסרו תגובה חריפה: "רק לפני פחות משנה הממשלה עצמה התנגדה להקמת תחנת הכוח המסוכנת הזו, שמאיימת על מעל חצי מיליון מתושבי האזור. לא יתכן שאינטרסים כלכליים פרטיים יקודמו על פני טובת הציבור וראוי שההליך בו נקטו היזמים יעבור בדיקה עמוקה ואחראית. מאכזב שהות"ל בוחר לפגוע בבריאות הציבור, באיכות הסביבה, בביטחון התושבים וביעדים הסביבתיים החשובים של מדינת ישראל.

קראו גם:

"אנו ראשי רשויות בשרון ובשומרון, יהודים וערבים, מהערים ומההתיישבות הכפרית, מאוחדים בצורה תקדימית. לא ניתן לתחנה לקום ולפגוע בתושבינו ובדורות הבאים. נמשיך ונפעל בכל החזיתות נגד הקמת תחנת הכוח ולקידום אנרגיות מתחדשות כפי שהציבור בישראל ראוי להן. נדון יחד בצעדינו להורדת הנושא מסדר היום".