לבית משפט המחוזי מרכז הוגשה השבוע תביעה אזרחית של קטין והוריו, תושבי הרצליה, נגד קופת חולים מכבי שביצעה את מעקב ההיריון, אשר לדברי התביעה "כשלה והתרשלה באבחון מומים רבים אשר צריך היה לאבחן במהלך ההיריון, ובכך לא עדכנו את ההורים למומיו הרבים של איתם יוולד העובר ומנעו מהם את האפשרות להפסקת היריון".
2 צפייה בגלריה
לידה
לידה
לידה
(צילום: shutterstock)
בין המומים הקשים שאובחנו רק לאחר לידת הקטין: חוליות חצויות לאורך עמוד השדרה, צוואר קצר ומעובה, איטום פי הטבעת, אפרכסת אוזן ימין מנוונת ועצם הלסת מימים ועוד.
בכתב התביעה טוען עורך הדין ארז כהן, כי הקטין נולד עם מספר מומים משמעותיים כאשר הליקוי המשמעותי והקשה הינו בעמוד השדרה אשר ניתן וצריך היה לאבחן במהלך ההיריון, והיה צריך להפנות את האם לבדיקות נוספות שאז היו מאבחנים מומים נוספים לרבות איטום פי הטבעת וכו'. "קופת החולים הייתה צריכה למסור את המידע להורים כדי שיחליטו על רצונם בהמשך ההיריון או הפסקתו. הקטין נולד עם מספר מומים משמעותיים ונותר עם נכות לצמיתות בשיעור 100% ולומד במסגרת חינוך מיוחד".

2 צפייה בגלריה
עו"ד ארז כהן
עו"ד ארז כהן
עו"ד ארז כהן
(צילום: מירב רביץ)

לכתב התביעה צורפו חוות דעת של רופאים מומחים בתחום הגניקולוגיה והמיילדות, ובתחום הכירורגיה האורתופדית.

קראו גם:

עו"ד ארז כהן תובע בעבור הקטין והוריו אובדן הכנסה, הוצאות רפואיות מעקבים וטיפולים, עזרה צד ג' והוצאות מחיה, אובדן השתכרות לעתיד ותנאים סוציאליים, הוצאות קיום ושיקום וסיעוד של הקטין, הוצאות בגין עזרת צד ג' לעתיד, עזרה בניידות, כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה, התאמת דיור, הוצאות שונות בגין אפוטרופסות וצרכי מחיה ומשק בית.
טרם הוגש כתב הגנה.