המועצה האזורית דרום השרון ורשויות נוספות מהשרון והשומרון הגישו עתירה לבג"צ כנגד המלצת הות"ל לממשלה לאשר את תחנות הכוח בשרון.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אישור התחנות
הפגנה נגד אישור התחנות
הפגנה נגד אישור התחנות
(צילום: חן גלילי)
ראשי הרשויות בתחומן מתגוררים כחצי מיליון תושבים אשר יושפעו מההחלטה להקים את התחנות, נאבקים ב-5 השנים האחרונות באיום להקמת תחנות הכוח השלום (תת"ל 91) וקסם. בעתירה נכתב כי התוכנית תפגע בבריאותם של חצי מיליון תושבים ובין היתר תפגע אנושות בסביבה, תביא לחיסול השטחים הירוקים בשרון ותוביל לסיכון בטחוני של ממש, הואיל והתחנה מתוכננת לקום בסמיכות לגדר ההפרדה ובמרחק של 170 מטר בלבד מהעיר קלקיליה.
הרשויות מזכירות כי באוקטובר 2020 החלטת ממשלה 465 קבעה כי תחנת כוח חדשה תקום רק בסמיכות לתחנה קיימת, והמלצת הות"ל הנוכחית בנוגע לתחנות הכוח היא בניגוד לעמדת והחלטת ממשלה.

2 צפייה בגלריה
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן
אושרת גני גונן
(צילום: עזרא לוי)

קראו גם >>>>
ראש המועצה האזורית דרום השרון, אושרת גני גונן, אשר מובילה את המאבק בהקמת תחנות הכוח בשרון: "בעוד הממשלה קבעה בהחלטה 465 מדיניות ויעדים למעבר לאנרגיות מתחדשות, המליצה הות"ל על הקמתן של תחנות כוח חדשות ומזהמות המונעות בגז ובסולר. המדינה מפקירה את תכנון התשתיות הלאומיות בידי יזמים פרטיים ומתחדדת התחושה שאינטרסים כלכליים עולים על טובת הציבור. אנו ראשי הרשויות בשרון ובשומרון מאוחדים וקוראים לממשלת ישראל שלא לאשר את הקמת התחנות בשרון ולקדם יצור חשמל באנרגיות מתחדשות. למען תושבי השרון והשומרון ולמען הדורות הבאים".