המשטרה מטפלת החל משעות הצהרים (ראשון) בקריסת צוק סמוך לחוף אפולוניה. הציבור מתבקש שלא להגיע למקום בשל סכנת קריסה של חלקו האחר של הצוק.
2 צפייה בגלריה
קריסת המצוק באפולוניה
קריסת המצוק באפולוניה
קריסת המצוק באפולוניה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
המשטרה ביחד עם עיריית הרצליה ושאר גורמי הצלה מטפלים משעות הצהרים בקריסת חלקו של צוק סמוך לחוף אפולוניה. כתוצאה מהקריסה התגלו חביות שתוכנן אינו ידוע בשלב זה. שוטרים ביחד עם נציגי הרשות מגדרים את המקום למניעת הגעת אנשים למקום בשל הסכנה הנשקפת מקריסת הצוק כולו. הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים ולא להגיע למקום.
ובתוך כך, בשל מפגעים בטיחותיים בסביבת המצוק הסמוך לגבול השיפוט הדרומי של העיר, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה לבצע עבודות גידור בחלקו העליון והתחתון של המצוק, ובעבודות מקומיות לטיפול בנושא ניקוז מי הנגר בסביבת המצוק, באמצעות עבודות עפר בדרך הכורכר הקיימת.
2 צפייה בגלריה
"חשש מקריסת הצוק כולו"
"חשש מקריסת הצוק כולו"
"חשש מקריסת הצוק כולו"
(צילום: דוברות המשטרה)
בשנים האחרונות, כתוצאה מהשפעת מי הגשמים בעונות החורף הסוערות, המצוק ניזוק באופן ניכר וחלה החמרה בשלמות שפת המצוק, לרבות היווצרותם של התפוררות ובורות באזורים המשמשים למעבר הולכי רגל ורכבים, באופן אשר מהווה סכנה לחיי אדם. נושא ההגנה על המצוקים הינו בתחום אחריותה של מדינת ישראל, אולם, בשל הסכנה והדחיפות, עיריית הרצליה החלה בשנה האחרונה בהקמתן של גדרות בטיחות במקומות הנדרשים, בחלקו העליון של המצוק, ובהמשך גם בחלקו התחתון, במפלס חופי הים: חוף הפירצה, חוף הכוכבים והחוף הנפרד.
עבודות דומות תבוצענה בעתיד הקרוב גם באזור המצוק הצפוני, באזור חוף השרון וחוף סידני עלי. עבודות התחזוקה במצוק יחלו ביום 22.9 ויימשכו כשבועיים. בזמן זה לא יתאפשר מעבר של הולכי רגל וכלי רכב בשטח שמעל המצוק. העירייה תציב במקום גידור, אבטחה ושילוט בולט האוסר על המעבר בשטח שמתחת למצוק.
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אומר: "רצועת מצוקי הכורכר מעל חופי הים מהווה סכנה ממשית למפולות והתמוטטות. אנחנו לא יכולים להמתין עד שהמדינה תמלא את התחייבויותיה לטפל במצב, כי מי יודע מתי זה יקרה. לקחנו צוות יועצים, אדריכלים ואנשי מקצוע, עשינו ניתוח של מצב המצוק ובהתאם לכך אנחנו מתחילים מיידית בעבודות התחזוקה".
בעירייה מדגישים עוד כי מדובר בפתרון זמני בלבד – ולא בפתרון כולל לסכנת התמוטטות המצוקים.