הלב מתקשה להכיל את האסון הנורא שפקד את משפחת גרנות, קהילת קיבוץ עינת ואת המועצה האזורית דרום השרון כולה.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר יונתן גרנות ז"ל
סמ"ר יונתן גרנות ז"ל
סמ"ר יונתן גרנות ז"ל
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
סמ"ר יוֹנָתָן גְּרָנוֹת, 22, מקיבוץ עינת, לוחם בגדוד בזלת של חטיבת הנח"ל, הלך הבוקר (שישי) לעולמו לאחר שנורה בשוגג על-ידי חייל אחר במחנה תבץ בבקעת הירדן. המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, שבסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. צה"ל מסר כי הוא משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה.
2 צפייה בגלריה
"אנושיות נדירה"
"אנושיות נדירה"
"אנושיות נדירה"
(צילום: פרטי)
שלשום הושלם התחקיר הראשוני של האירוע, שממנו עלה כי נפלט כדור שהוביל לתקרית הקשה. הלוחם שירה בשוגג ביקר אמש את חברו הפצוע בבית החולים, במקביל להחלטת בית הדין הצבאי ביפו להאריך את מעצרו עד יום שלישי הבא. הלוחם שירה בכה בפני מקורביו ואמר שכל מעייניו ומחשבותיו התמקדו בחיי חברו, הרבה יותר מעצם מעצרו.
מבית החולים הדסה עין כרם והמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי משפחתו של החייל המנוח "החליטה באצילות רבה לתרום את איבריו על מנת להציל את חייהם של אחרים".
חבריו של יונתן והמורים שזכו להכיר אותו במהלך לימודיו בבית הספר ירקון. מספרים על בחור יפה תואר, שובב ואהוב מאוד, בעל חוש נתינה נדיר ויכולת מנהיגותית כובשת.
דנה פלג סגנית מנהלת בית הספר ירקון מספרת על יונתן שבלט באהבתו לאומנות ובכשרונו בעולמות הצילום והעיצוב הגרפי. לאחר שהשלים את התיכון, הסקרנות הגדולה והמעורבות החברתית של יונתן הובילו אותו להצטרף למכינת מעיין ברוך, גם שם גיבש חבורה מיוחדת של צעירים שהעריכו את צניעותו ואת הנדיבות האנושית שייחדה אותו.
אושרת גני גונן, ראש מועצת דרום השרון, ספדה הבוקר לסמ"ר גרנות והזכירה את המשפחה בה גדל והתחנך: "טלי, אימו היקרה של יונתן, אישה מופלאה, מעורבת ופעילה מאוד בקהילת הקיבוץ, גידלה את יונתן ואת אחיו היקר אילעאי באהבת אין קץ עשתה זאת בצורה מופתית, במקביל לעבודתה כאחות בבית חולים. הבחירה של טלי לתרום את איבריו של יונתן לאחר האסון משקפת את אצילות הנפש שלה ואת הערכים הספוגים במשפחה המיוחדת הזו. שולחת חיבוק חם וגדול לכל אוהביו הרבים של יונתן. האבידה באמת כבדה ובלתי נתפסת".
יהי זכרו ברוך.