"מערך ההתנדבות בעיר נתן מענה במקום שבו המדינה התמהמהה. בתקופת הסגר לקח חודש עד שפיקוד העורף התחיל לחלק סלי מזון. החלטנו שאנחנו האזרחים ניקח אחריות. מבחינתי זה היה מהמם לראות איך פרויקט אישי שלי ושל אמי, שהיה הבייבי שלנו, הפך לכל כך עוצמתי" - כך אומרת נועה הנדלר אלקובי (39) מהוד השרון, ילידת העיר, אם לשלושה, שעובדת לפרנסתה כמנהלת שירות.
1 צפייה בגלריה
נועה ואמה. "אנחנו פה עבורכם"
נועה ואמה. "אנחנו פה עבורכם"
נועה ואמה. "אנחנו פה עבורכם"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
"לתת כשאתה אוהב" הוא שמו של מיזם חברתי שנולד לפני 11 שנה בהוד השרון, ביוזמת נינה הנדלר ובתה נועה. "הכל מתוך מקום של נתינה נטו. התחלנו בגיוס תרומות ובהכנת משלוחי מנות לאוכלוסיות כמו ניצולי שואה, נפגעי נפש ב'שלוותה', מנקי רחובות ושומרים בבתי ספר או בסופר. כל אלה אינם מקבלים תשומת לב במהלך כל ימות השנה".
הן עשו זאת שלוש פעמים בשנה – בראש השנה, בפורים ובפסח, כשתוכן המנות מותאם לחג. התחילו בחמישים מנות והמספר הלך וגדל. באחרונה הגיעו ל־850 מנות.
"אחרי פורים האחרון, כשהבנו איזו קטסטרופה צפויה, החלטנו, אני והשותפה שלי בארבע השנים האחרונות יפעת גבריאל, להתארגן לקראת פסח. המטרה הייתה לאסוף כספים להכנת סלי מזון בתיאום עם מחלקת הרווחה של העירייה. פרסמתי פוסטים בפייסבוק - בעמוד שלי, ב'מאמות הוד השרון' וגם בקבוצות הווטסאפ של ההורים בבתי הספר ובגנים".
מתוך הפרסומים הללו התגבשה קבוצה של 150 מתנדבים בגילאי 20 עד 75, שקונים, אורזים, מובילים, מחלקים ומבשלים. "כל אחד עושה מה שהוא יכול", אומרת נועה, שמנהלת את הקבוצה. "התחלנו במזון יבש, כל מה שאפשר לאחסן – שימורים, פסטה, אורז, שמן, סוכר, קמח. אחר כך החלטנו לספק לנכים ולקשישים שמתקשים לצאת מהבית גם אוכל מבושל. אנו מסייעים להם גם ברכישת תרופות. באחרונה התקבלה אצלנו תרומה קבועה של ירקות מאחד החקלאים מבקעת הירדן, שאימץ אותנו ושולח אלינו פלפלים, תמרים ובטטות".
לקראת ראש השנה הכריזה נועה על שלושה פרויקטים: הראשון, תחת השם "לוקחים אחריות על הקהילה", החל כבר לפני כמה שבועות. ב־15 בנייני מגורים בעיר התארגנו הדיירים לאיסוף מזון, והציבו ארגזים ריקים במקומות מוסכמים בבניין. לתוך הארגזים הוכנסו מוצרי מזון יבש וחומרי ניקוי, שנתרמו על ידי הדיירים.
בפרויקט השני, תחת השם "אפייה קהילתית", המתנדבים אופים עוגות ומחלקים לניצולי שואה, לקשישים וגם למשפחות נזקקות.
הפרויקט השלישי, מארזי שי לחג, כולל בעיקר שוקולד ועוגות דבש. "התקופה הזו מכניסה קשישים ונכים רבים לבדידות ולדיכאון. אנחנו רוצים להמתיק להם את החג, רוצים שירגישו חלק מאיתנו. כל אחד מהם חשוב לנו", אומרת נועה.
לקראת החורף הקרוב מתוכנן פרויקט נוסף - חלוקת שמיכות מיד שנייה. "אין לנו תקציב לשמיכות חדשות. אנחנו מבקשים לתרום לנו שמיכות משומשות במצב טוב. אנחנו נכבס אותן, נארוז ונחלק".
הקשר עם חברי קבוצת המתנדבים מתבצע באמצעות הווטסאפ, וכולם זמינים 24/7. כל אחד מהמתנדבים תרם גם שטח לאחסון המוצרים – סלון, מרפסת, מחסן, חניה.
נועה פונה לנזקקים: "אנחנו פה עבורכם. דברו איתנו ונשמח לעזור. הכל דיסקרטי לחלוטין. אל תתביישו".