"איך אתה משתמש במידע כדי לקבל החלטה, איך אתה מתעדף, איך אתה מעכב תגובה, איך אתה לומד לוותר – אלה מיומנויות חיים, כישורים שנדרשים מהתלמידים ומתחברים לרוח היזמית של בית הספר" - כך אומרת שירלי שני מהוד השרון, מחנכת בבית הספר "רבין".
קראו גם >>
"מתוך הבנת חשיבותם של התפקודים הניהוליים, בית הספר הכניס למערכת, בכל שכבות הגיל, שיעור שייקרא 'ניהול עצמי'. חובה עלינו ללמד את התלמידים שלנו את המיומנויות הנדרשות - תכנון, ניהול זמן, בקרה, ויסות רגשי, גמישות".
עד לפני שלוש שנים, ובמשך 18 שנה, עבדה שירלי שני (42), אם לשלושה, כמנהלת פרויקטים ומנהלת תחום בשיווק בחברת "שטראוס". היא נקלטה שם כסטודנטית לתואר ראשון במדעי החברה. בתפקידה האחרון ניהלה את תחום חבילות השי והבונבוניירות. לאחר שיצאה לחופשת לידה החליטה לשנות כיוון. היא השתתפה בסדנה לזֶן בודהיזם, למדה בבית הספר להורים וייעוץ זוגי של מכון "אדלר" ועשתה הסבה להוראה ותואר שני בחוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי, עם התמחות בלקויות למידה. השנה היא אמורה להשלים את תעודת ההוראה בחינוך מיוחד והוראה מותאמת. בשנה שעברה התקבלה כמחנכת בבית הספר "רבין", שם לומדת בתה שעולה לכיתה ו'. גם בנה למד שם.
"הציעו לי לחנך כיתה ג', על אף שעדיין לא הייתה לי תעודת הוראה, שאותה אקבל השנה יחד עם התואר השני. הבנתי שזו הזדמנות מדהימה והשבתי בחיוב. אני מלמדת עברית, תורה, מדעים וכישורי חיים.
"בתקופת הסגר התגלו קשיים בתפקודים של ילדים שישבו בבית ולא ידעו איך לתכנן ולנהל את הזמן שלהם. תפקודים ניהוליים כוללים גם קבלת החלטות, בקרה, יכולות ביצוע, וכל זה שייך לתחום הרגשי התנהגותי. לצד האתגר החינוכי אנו עומדים בפני ההזדמנות להכין את תלמידינו ללמידה עצמית, לדעת להתגמש ולפתח חוסן נפשי".
עברת מבונבוניירות לרוח האדם, יש קווים מקבילים?
"קודם כל אתה עובד, מנהל או מלמד אנשים. הנפש ורוח האדם רגישות באותה מידה ולא משנה באיזה עולם זה. יש חיבור בין העולם העסקי לעולם הרוח ולתחום החינוכי גם בכל הקשור להגדרת המטרות והיעדים. דבר אחרון ולא פחות חשוב, לאסוף ולגבש סביבך צוות מנצח – מנהלים, עובדים וקולגות, ולזכות באמון של הלקוחות שלך, שבמקרה שלנו הם התלמידים והוריהם".