ראשות הנהגת ההורים הארצית נדדה השבוע מרמת השרון להוד השרון. היו"ר בשנתיים האחרונות, עו"ד אייל בן יהודה באום, סיים את תפקידו והעביר את השרביט למרום שיף.
1 צפייה בגלריה
מרום שיף. נבחר פה אחד
מרום שיף. נבחר פה אחד
מרום שיף. נבחר פה אחד
(צילום: אסף פרידמן)
את יומו הראשון בתפקיד סיים שיף בחצות, אחרי דיון בוועדת החינוך של הכנסת במהלכו דרש מהמדינה להחזיר להורים את התשלומים בגין המסעות לפולין שבוטלו; ועיסוק אינטנסיבי ב"פארסת המסכות", כדבריו.
בפנייה להורים כתב: "ככל שמשרד הבריאות לא ישנה את ההוראה לחבוש את המסכות, אנו ממליצים להורים בכיתות ד' עד י' לשקול בכובד ראש האם לשלוח את ילדיהם ללימודים בתנאים שכאלו. ההחלטה היא וולונטרית ונתונה לשיקול דעתם של ההורים. אנו מוסרים את הערכתנו לצוותי החינוך על עבודתם הקשה והמסורה בתנאים בלתי אפשריים". נוסח ההודעה הזהיר מאפיין את התנהלותו של שיף בכל שנות פעילותו בהנהגות ההורים - מתינות ושיתוף פעולה עם המורים והרשויות.
הוא בן 53, יליד תל אביב, 20 שנה בהוד השרון, אב לארבעה (25, 22, 19 ו־12.5), בוגר כלכלה וחשבונאות, מוסמך לראיית חשבון ומשמש מנכ"ל חברה לציוד ומזון לבעלי חיים בישראל ובטורקיה. מזה 15 שנה הוא פעיל בהנהגות ההורים - כחבר ויו"ר בבית ספר המגן, כחבר הנהגה בחטיבת עתידים ובתיכון רמון, כיו"ר ממלכתי א', ובשבע השנים האחרונות גם כיו"ר ההנהגה היישובית.
בשנים אלה קידם את מעמדם של ההורים והנהגתם מול הרשות המקומית ותמיד דאג שקולם יישמע ויתחשבו בדעתם; שיף היה זה שהכניס מכשירי החייאה (דפיבלירטורים) לבתי הספר; שכנע את העירייה להעסיק סייעת שנייה בגני טרום טרום חובה עוד לפני חקיקת החוק; קידם את הפרויקט הארצי למען תלמידים בעלי לקויות למידה הזקוקים להתאמות; הוביל את הפעילות למניעת אלכוהול וסמים במסיבות התלמידים ולהעלאת המודעות לתופעה; ושיתף פעולה עם אגף החינוך בפתיחת אזורי הרישום לכיתה א'.
הוא נבחר לארבע קדנציות מבלי שנזקק להתמודד נגד מועמדים נוספים. "כנראה לא בגלל שהייתי המטומטם היחיד שמוכן לעשות את התפקיד הזה אלא בגלל שהייתי מתאים", כדבריו. "בזכות הטיפול השוטף בבעיות היומיום של ההורים, ניהול דו שיח מכבד עם העירייה והמורים, הסבלנות והסובלנות, כנראה נגעתי באנשים בצורה נכונה, ונבחרתי שוב ושוב".
לתפקידו החדש נבחר פה אחד על ידי חברי הוועד המנהל של עמותת הנהגת ההורים הארצית. בחודש הקרוב תחליט ההנהלה על יעדיה לשנתיים הקרובות. שיף מתקשה להאמין שימשיך לקדנציה נוספת. "התפקיד כל כך תובעני ואף יו"ר לפניי לא נשאר יותר משנתיים".
היו"ר היוצא, אייל בן יהודה באום, סיכם שנתיים של פעילות בראשות ההנהגה: "הצלחתי להפוך את שם העמותה מפורום ועדי ההורים להנהגת ההורים הארצית. לא מדובר רק בשינוי שם אלא בשינוי מהותי ביחס של החברים לעצמם ובהתאם קיבלנו יחס אחר ממקבלי ההחלטות. הובלנו מאבקים משפטיים ופרלמנטריים לשינוי סדר היום הציבורי המשפיע על עתיד ילדינו.
"היעד המרכזי של הנהגת ההורים ושל מחליפי מרום שיף, ששימש כסגני וממלא מקומי, הוא להמשיך וללכד את ההנהגה, לא לחשוש משימוש תדיר בבג"ץ, ולדרוש מהממשלה לבנות תוכנית חינוך ארצית ארוכת טווח שאינה משתנה משר לשר על פי האינטרסים שלו".