מתן וילנסקי מהרצליה החליט לתרום כליה לאדם אותו הוא לא מכיר ובכך להציל נפש בישראל. וילנסקי (29) נשוי לעמית ואבא לשני ילדים העוסק למחייתו בחברה הקשורה לתעשייה הביטחונית טוען השבוע לאחר תרומת הכליה: "אני לא גיבור".
1 צפייה בגלריה
מתן וילנסקי ואשתו עמית
מתן וילנסקי ואשתו עמית
מתן וילנסקי ואשתו עמית
(צילום: פרטי)
הניתוח שעבר בהצלחה נתרם לחולה דרך תיווכה של עמותת "מתנת חיים" ווילנסקי מספר איך הכול התחיל: "לפני כתשעה חודשים קראתי בפייסבוק פוסט של תורם כליה, אשר תיאר את התרומה שלו, על הסיפוק האישי, ומצד שני על הצלת חיים. מאז המחשבה על תרומת כליה לא עזבה אותי.
"נכנסתי לאתר של 'מתנת חיים', קראתי הרבה מאוד חומרים על הנושא, בנוסף קיבלתי את העלון של מתנת חיים ומשם זה התגלגל. לקראת השנה החדשה הבטחתי לעצמי לעשות משהו גדול שיעניק לי סיפוק גדול".
"מלבד זאת", ממשיך וילנסקי, "החלטתי לתרום כליה, כי הרגשתי שצריך לעשות את זה. גם סבי היה חולה סכרת ובשנותיו האחרונות נזקק לדיאליזה – ראיתי עד כמה הדבר הזה משבש הכל ולא ניתן להמשיך איתו לאורך זמן".
איך הגיבו במשפחה?
"אשתי התקשתה לעכל את זה כמעט עד הניתוח אבל תמכה בי לאורך כל הדרך. אני חושב שזה נובע מכך שיש בורות בכל הנוגע לניתוח תרומת כליה. עד כמה זה פשוט. עברנו את זה יחד. גם להוריי לא סיפרתי עד שבוע לפני הניתוח. הם חשבו שאני משוגע, שאני פזיז, אבל כשנתתי להם את התמונה הכוללת הם תמכו בי מאוד".
הניתוח עבר בהצלחה כאמור, ווילנסקי שחזר לביתו עם אותו סיפוק גדול שלו הוא ייחל לקראת השנה החדשה מבקש להבהיר: "אני לא גיבור, ממש לא. אבל כן מרגיש תחושת סיפוק אדירה שתלווה אותי כל חיי".
אתה בקשר עם מקבל הכליה?
"אני בטוח שאהיה בקשר עם מקבל הכליה. בסך הכל חלק ממני נמצא אצלו בגוף. אנחנו משפחה כבר. בכלל, אני חושב שאם לאנשים הייתה מודעות לתרומת כליה, כמו לתרומת דם לדוגמה, היינו מחסלים כבר את רשימת ההמתנה. אני לא צדיק, עשיתי את מה שחשבתי שאני צריך לעשות".