בעקבות המצב הבטחוני וכן מכת הפשיעה ההולכת וגואה במזרח כפר סבא והוד השרון הוחלט כי האחריות על כל המרחב ביישובים העוטפים את הערים הנמצאים בתחום אחריותה של המועצה האזורית דרום השרון חוזרת למשמר הגבול.
2 צפייה בגלריה
שוטרי מג"ב יאבטחו את הישובים
שוטרי מג"ב יאבטחו את הישובים
שוטרי מג"ב יאבטחו את הישובים
(צילום המחשה: דוברות המשטרה)
קראו גם >>>
אחרי מאבק ארוך ועיקש של מרכז השלטון האזורי, ראשי המועצות האזוריות ותנועת המושבים, ובעקבות ההסלמה והבעיות הבטחוניות הרגישות כמו גם "טרור הגניבות ו"הטרור החקלאי" החליטו מפכ''ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפקד מג''ב, ניצב אמיר כהן, על החזרת האכיפה נגד עבירות הפשיעה במרחב הכפרי ובשטחים החקלאיים למשמר הגבול.
ראש המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן ממובילות המאבק בירכה על ההחלטה ומייד עם קבלת הבשורה ביום שלישי השבוע קיימה פגישת עבודה ראשונה עם קצין הישובים של מג"ב מרכז סנ"צ טליע שנאן, מפקדי מג"ב האזוריים, מנכ"ל המועצה שרון סספורטס, וקב"ט המועצה יואב סבן, במסגרת הפגישה דנו כל הגורמים בבניית תכנית עבודה משותפת לחיזוק בסיסי מג"ב הפזורים ברחבי המועצה והחזרת הביטחון האישי לתושבות ותושבי המועצה.
2 צפייה בגלריה
פגישת עבודה ראשונה עם קציני מג"ב
פגישת עבודה ראשונה עם קציני מג"ב
פגישת עבודה ראשונה עם קציני מג"ב
(צילום: המועצה האזורית דרום השרון)
במסגרת תכנית עבודה לחיזוק בסיסי מג"ב ברחבי המועצה הוציאו השבוע קב"ט המועצה יואב סבן והמש"ק המועצתי שמשון חיים קריאה לגיוס מתנדבות ומתנדבים המעוניינים להתנדב לשורות מג"ב בבסיסים השונים ביישובי המועצה ולסייע למשימות האבטחה.
"מדובר בהחלטה משמעותית וחשובה לשיפור היכולת להילחם בפשיעה ההולכת ומחמירה במרחב הכפרי" אמרה ראש המועצה אושרת גני גונן והוסיפה "ההחלטה החשובה להחזיר את מג״ב לבסיסי ההפעלה במרחב הכפרי - משמעותית ביותר עבורנו ובמלחמה שלנו נגד הפשיעה והטרור החקלאי. שוטרות ושוטרי מג״ב מכירים היטב את המרחב הכפרי ואת האתגרים הביטחוניים היומיומיים של התושבים שלנו והחקלאיים שלנו, אין לי ספק כי בקרוב מאוד נראה גם את התוצאות".
מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח "החזרת מג״ב לטיפול בפשיעה החקלאית הינה החלטה חשובה ומשמעותית וצעד חשוב לשיפור היכולת להילחם בפשיעה החקלאית במרחב הכפרי. רק באמצעות אכיפה וענישה קשה תבוא הרתעה. אנו נמשיך להיאבק יחד עם מרכז המועצות האזוריות בפשיעה החקלאית עד אשר נצליח להביא בטחון מלא לחקלאים במושבים ולתושבי המרחב הכפרי".