בית המשפט המחוזי מרכז קיבל אתמול (ראשון) את ערעור המדינה נגד עונשו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי שהורשע בעבירות מין בשבע נערות בנות 14-13, והחמיר את עונשו ל-20 חודשי מאסר בפועל. זאת, במקום העונש המקורי שנגזר על ביטי - תשעה חודשי עבודות שירות.
1 צפייה בגלריה
רונן ביטי בבית המשפט
רונן ביטי בבית המשפט
רונן ביטי בבית המשפט
(צילום ארכיון: שאול גולן)
קראו גם >>>
בפרקליטות אמרו בתגובה: "הנאשם ניצל את האמון שנתנו בו הקטינות, מעריצות בתו, על מנת לבצע בהן עבירות מין שונות. מעשיו הינם בעלי חומרה יתרה, וזאת הן בשל ניצול פערי כוחות חריגים בינו לבין הקטינות והן בשל ריבוי הקטינות בהן פגע, למשך זמן רב ובהזדמנויות רבות.
"פסיקת ביהמ"ש מהיום מעבירה מסר כפול: ראשית, מסר ברור ומרתיע לעברייני מין פוטנציאליים הבוחרים לבצע עבירות מין בקטינות. שנית, מסר לנפגעות העבירה, בתיק זה ובכלל, לפיו ישנה חשיבות מכרעת לשיתוף הפעולה שלהן עם רשויות האכיפה על מנת שיתאפשר מיצוי הדין עם מבצעי עבירות אלו".
סנגורו של ביטי, עו"ד אבי חימי, אמר: "תם ולא נשלם, נדמה לי שערכאת הערעור שגתה בפסק דינה. פסק הדין של בית משפט השלום היה מנומק באופן יסודי ואני אמליץ למר ביטי להגיש בקשת ערעור לבית המשפט העליון. יחד עם זאת דווקא ביום זה יש לנו מערכת משפט בין הטובות בעולם ויחד עם זאת כשצריך לבקר עושים זאת בבית המשפט. קשה לקבל את תוצאות פסק הדין".
עו"ד ועו"ס לירון אשל, מנהלת מרכז ליווי ילדים נפגעי עבירה במועצה לשלום הילד אשר ליוותה את אחת הקטינות הנפגעות, אמרה: "ההחלטה להחמיר את הענישה ולשלוח מאחורי סורג ובריח את מי שפגע מינית במספר קטינות, במספר הזדמנויות, היא ההחלטה הנכונה והמתבקשת ואנחנו מברכים את בית המשפט על כך. לבית המשפט תפקיד חשוב בהובלת מסר חד משמעי וברור ביחס לחומרתן של עבירות מין בקטינים ובקטינות ולענישה הכרחית ובלתי מתפשרת שיש להטיל במקרים כאלה".