המאבק נגד סגירת התוכנית לנוער היל"ה עולה שלב ואחד מהנאבקים הגדולים לביטול ההחלטה הוא עומר זכאי (32) מהוד השרון שעזב את הלימודים בכיתה י', הסתובב ברחובות, ניצל בזכות התוכנית חזר אליה כמנהל וכיום הוא יזם בתחום החינוך.
"נשרתי חודש אחרי שהתחלתי את כיתה י'", אומר זכאי, "הסתובבתי ברחובות וחיפשתי את עצמי, כמו בני נוער רבים שהמסגרת לא התאימה להם. הם צריכים מורה שמדבר אליהם בגובה העיניים, לא שופט אותם, שרוצה רק בטובתם, אחרי שכבר חוו אכזבות ממבוגרים.
"הם מגיעים מצולקים והמורה צריך לשכנע אותם שהוא בצד שלהם. אחרי שנה הגעתי למסקנה שכדאי שתהיה לי תעודת בגרות, והגעתי להיל"ה, שהייתה עבורי הצלה. שם אפשרו לי לחוות הצלחה. הם החליטו לעבוד איתי בקטן, דרך הצלחות קטנות, וכך ידעתי עוד ועוד הצלחות. בעקבות הישגיי התקבלתי לתואר בחינוך במסלול המצטיינים של משרד החינוך.
"בזכות תוכנית היל"ה ניהלתי את פעילויות השטח עם נוער בסיכון במסגרת עמותת 'עלם', לימים עסקתי בפרויקטים חינוכיים וחזרתי לפרויקט היל"ה כמנהל תחום החדשנות הפדגוגית. כיום אני יזם בתחום החינוך, לאחר שפיתחתי מערכת מבוססת בינה מלאכותית להתאמה אישית של תוכנית לימודים ומסלול קריירה.
"סגירת התוכנית היא עוול חסר תקדים. חייבים לעמוד בפרץ, עם רגל בדלת, כי אין לדעת לאן הילדים יתגלגלו ללא התוכנית. אמנם אני חולה אונקולוגי, אחרי ניתוח מוח, ואסור לי להשתתף בהפגנות, אבל בהפגנת מורי היל"ה הייתי חייב להשתתף. אני מחויב לילדים האלה, כי התוכנית הזו אפשרה לי להיות השליח שלהם".