תמיכה מרחוק: עמותת קלי״ק בהוד השרון החליטה לאמץ את נוסעי ספינת הקורונה הישראלים הנמצאים בבידוד במרכז הרפואי שיבא תל השומר ולשדר מגוון פעילויות בחדרי הבידוד. בין היתר היא העבירה שידורים אינטראקטיביים של מיינדפולנס וחשיבה חיובית, עם רחל שקדי ויוספה נויהאוזר, שתיהן מתנדבות במרכז הוירטואלי של קלי״ק דרך תוכנה לשיחות ועידה.
1 צפייה בגלריה
שיחות ועידה עם נוסעי ספינת הקורונה בשיבא
שיחות ועידה עם נוסעי ספינת הקורונה בשיבא
שיחות ועידה עם נוסעי ספינת הקורונה בשיבא
(צילום: עמותת קלי"ק)
המפגשים האלו היו, כך מדווחים בעמותה, מלאים בחוויות ורגשות והפיגו במעט את הלחץ הנורא בו שרויים הישראלים. והוא התקיים דרך 'מרכז וירטואלי' אותו מפעילה העמותה בימים כתיקונם לרווחת הגיל השלישי.
המיזם החל כפיילוט בשנת 2015 ביוזמת ד"ר לינדה מוסק, מנכ"לית העמותה, וטלי שץ, עובדת לשעבר והיום מנוהל ע"י העובדת הסוציאלית ליאל יהוד. ב- 2016 התקבל המיזם כחלק מפרויקט ארצי בתחום הבדידות, המופעל על ידי אש"ל-ג'וינט, ביטוח לאומי ומשרד הרווחה, והוא ממומן מאז הקמתו בסיוען של קרנות פילנתרופיות באנגליה ובארה"ב.
כאמור, ראשיתו של המיזם ב 2015, אז קרם עור וגידים הרעיון לחבר אזרחים ותיקים מרותקי בית לפעילויות חברתיות באמצעות טאבלטים ומחשבים ניידים שסופקו להם על ידי העמותה בעזרת תרומה מקרן פילנטרופית באנגליה. בפועל, התקשו אזרחים ותיקים לתפעל את הטכנולוגיה בעצמם, ובתחילת 2017 חברה העמותה לחברת סטארטאפ בשם יוניפר. זו פיתחה קונסולה המאפשרת לקלוט את השידורים דרך מסך הטלוויזיה, באמצעות שימוש בשלט רחוק פשוט בעל שבעה כפתורים, נוח וקל להפעלה.