בית הספר הירוק ע"ש אריאל שרון מוביל השנה תוכנית אקלים בית־ספרית הפועלת בתיאום עם התוכנית העולמית Climate Action Project, שבה לוקחים חלק 500 בתי ספר ואלפי תלמידים/ות ומורים/ות מרחבי העולם.
1 צפייה בגלריה
המפגש המקוון. חושבים גלובאלי
המפגש המקוון. חושבים גלובאלי
המפגש המקוון. חושבים גלובאלי
(צילום: מסך)
קראו גם >>
מטרת התוכנית לקדם את העלאת המודעות למשבר האקלים ולהעלותו על סדר היום. במהלך התוכנית, תלמידים/ות משכבות ד'-ו' בהובלת ליאורה חי־אופק, מורה למדעים ורכזת הקיימות בבית הספר, לומדים על משבר האקלים ברמה הגלובלית וברמה המקומית, ומקיימים שיחות מקוונות עם כיתות בבתי ספר ברחבי העולם.
השבוע התקיים המפגש המקוון הראשון עם כיתה מבית ספר בבלגיה. לאורך כל המפגש נרשמה התרגשות והתלהבות רבה, עד לכדי החלפת פרטי התקשרות בין כלל המשתתפים/ות ואף קביעת מועדים למפגשים נוספים. מעבר לנושא הסביבתי, שהיה עיקר השיחה, אי אפשר היה להתעלם מהרצון של שני הצדדים לדבר גם על ההתמודדות עם משבר הקורונה, שהוביל להבנה שהתקופה המאתגרת הנוכחית אינה פוסחת על אף אחד.
רעות פישר, מנהלת בית הספר: "בית הספר הירוק מאמין בדיאלוג בין אדם לאדם ובדיאלוג בין אדם לסביבה. המפתח לשינוי מתחיל בדור הצעיר, דרך פרויקטים חווייתיים מבוססי דיאלוג, מחקר ולמידה, התורמים לכישורי הלמידה של המאה ה־21. פרויקט האקלים מגייס את התלמידים/ות לחשוב גלובלי ולעשות לוקאלי, ומעורר השראה בקהילה".