יו"ר תאגיד "מי הוד השרון" נדב דואני פנה לשר למשאבי מים זאב אלקין בבקשה להעניק "זיכוי מלא מתשלומי מים לתושבי הוד השרון שאחד ממנהלי משק הבית אצלם הוצא לחל"ת או פוטר מעבודתו במהלך תקופת הקורונה. עוד הוא מבקש מתן זיכוי של 50 אחוז בתשלומי המים לשאר תושבי העיר, "כל זאת על ידי מתן פיצוי כספי לתאגיד המים, שיזכה את תושבי העיר על כך". לדברי דואני, הצורך בדרישה זו התחדד בסגר הנוכחי, שהגדיל מאוד את צריכת המים הביתית.
2 צפייה בגלריה
זיכוי או הנחה בחשבונות המים
זיכוי או הנחה בחשבונות המים
זיכוי או הנחה בחשבונות המים
(צילום: יוגב עמרני)
קראו גם >>
"בחודשי יוני, יולי ואוגוסט עלתה צריכת המים בקרב משקי הבית הפרטיים בעשרות אחוזים", כתב דואני לשר אלקין, "כתוצאה מכך שילדים רבים נשארו בבתיהם יחד עם אחד מהוריהם בעקבות סגירת קייטנות הקיץ, וכל זאת בחודשים החמים של השנה.
2 צפייה בגלריה
נדב דואני
נדב דואני
נדב דואני
(צילום: יח"צ)
"מצב זה הוביל לכך שבני המשפחות נשארו יותר זמן בבתיהם, מה שהעלה את צריכת המים. בהמשך להודעת הממשלה בעניין הקלות בתשלומי ארנונה לעסקים על רקע משבר הקורונה, אנו רואים בצעד זה מענה הולם לתושבי הוד השרון".
מלשכת השר אלקין נמסר: "מי שאמון על נושא המחירים זו רשות המים. השר מנוע מלטפל במחירים".
מרשות המים נמסר: ״רשות המים מודעת למורכבות והאתגרים הקשים הניצבים בפני אזרחי ישראל. לאור זאת, מועצת רשות המים דנה בפניית השר אלקין להעלות את הכמות המוכרת מ־3.5 קוב לארבעה קוב כחלק מתוכנית הסיוע לאזרחים בתקופת הקורונה, עקב שהייה ממושכת בבתים. המועצה אישרה לפרסם את בקשת השר לשימוע ציבורי".