הכירו את קצין האג"ם של גדוד השריון 77, סגן אורי זמיר, מצטיין רמטכ"ל לשנת 2021. אורי בן 24, במקור מהוד השרון וכעת מתגורר ברמות השבים. יש לו אחות בצבא, בתפקיד קצינת הדרכה בסיירת גולני, ואח קטן בן 11. אמו עובדת בעמותת "נעם", ואילו אביו הוא האלוף אייל זמיר, סגן הרמטכ"ל הנוכחי.
1 צפייה בגלריה
סגן אורי זמיר מרמות השבים
סגן אורי זמיר מרמות השבים
סגן אורי זמיר מרמות השבים
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
אורי למד במוסינזון, לקח חלק במחזור הראשון של המכינה הקדם צבאית "ברעם", וטס במסגרתה להתנדבות בסוכנות היהודית בקנדה. בזמנו הפנוי, הוא גולש, עוסק באומנויות לחימה ובקרוספיט, מטייל וקורא.
בחודש נובמבר 2016, התגייס אורי לגרעין שריון ביחד עם חברים מהמכינה. הם התגייסו לתפקיד לוחמה במחזור סירוב הגיוס הגדול בשריון וכיום שלושתם קצינים בצה"ל.
אורי מתאר: "דווקא העובדה שהגעתי למקום הזה גרמה לי להבין איך לדבר בשפה של אנשים שפחות רוצים להתגייס לשריון, והיום אני יודע לרתום את החיילים לכל משימה."
בתפקידיו הקודמים, היה אורי מפקד בקורס מפקדים ומ"מ במבצעית. כעת הוא קצין אגף מבצעים בגדוד 77 של השריון, ועומד לצאת לקורס מ"פ.
על ההצטיינות, אורי מספר: "זה לא היה דבר שכיוונתי אליו, לא חשבתי על זה כאופציה. אכפת לי מאוד מהתפקיד ומהאנשים, וזה משליך על כל דבר שאני עושה. ההצטיינות נותנת לי פידבק ומראה לי שזה מתבטא, וזה מרגיש טוב לראות שמעריכים אותך ואת העבודה שלך. זה כבוד גדול."
אורי קיבל השבוע את אות מצטיין הרמטכ"ל לשנת 2021,