מחאת הסטודנטים בבינתחומי הרצליה: מאות סטודנטים מתכוונים שלא לשלם את מלוא שכר הלימוד הנדרש מהם לשנת הללמודים האקדמית הקרובה, זאת בשל מה שהם מגדירים "חוסר רגישות משווע למצב הכלכלי בעקבות הקורונה".
2 צפייה בגלריה
המרכז הבינתחומי בהרצליה
המרכז הבינתחומי בהרצליה
המרכז הבינתחומי בהרצליה
(צילום: המרכז הבינתחומי)
קראו גם >>
בעצומה שעליה חתמו הסטודנטים נכתב: "אנו מצפים מהמרכז הבינתחומי להתאים את התשלומים שאותם אנו נדרשים לשלם לשירותים הפחותים שאותם אנו נקבל. אנו מתאגדים ומתריעים כי אנו לא מתכוונים לשלם את המקדמה עבור שכר הלימוד לשנה הבאה, אלא אם המרכז הבינתחומי יודיע על הפחתה משמעותית של שכר הלימוד.
"אי אפשר לדרוש מאיתנו לשלם שכר לימוד של 42 אלף שקלים לשנה כשהלימודים נערכים בזום. אנחנו מבקשים מהנהלת המרכז לגלות הבנה".
כאמור, על העצומה חתמו מאות סטודנטים שלא מתכוונים לשלם את מלוא שכר הלימוד אלא אם כן יופחת משמעותית.
2 צפייה בגלריה
הבינתחומי הרצליה. למצולמים אין קשר לכתבה
הבינתחומי הרצליה. למצולמים אין קשר לכתבה
הבינתחומי הרצליה. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: המרכז הבינתחומי הרצליה)
מהמרכז הבינתחומי נמסר בתגובה: "הבינתחומי, בהיותו מוסד לא מסובסד, לא יכול לבצע הפחתה רוחבית בשכר הלימוד, אך הוא מחויב לסייע לכל סטודנט נזקק באופן אישי. כמוסד פרטי שלא למטרות רווח, בשונה מהאוניברסיטאות שנתמכות במיליארדי שקלים בשנה על ידי המדינה, הבינתחומי מממן את פעילותו אך ורק משכר לימוד ומתרומות. משבר הקורונה גרם לירידה בהכנסותינו ולכן נערכנו בהתאם, קיצצנו בהוצאות ואף הפחתנו בשכר המרצים וההנהלה.
"לצערנו, הפחתה רוחבית בשכר הלימוד אינה אפשרית משום שהמוסד יתקשה לפעול. אך עם זאת, מאז פרוץ המשבר אנו מעניקים סיוע כלכלי לסטודנטים באמצעות מלגות, מענקים, הלוואות מסובסדות, פריסת תשלומי שכר לימוד וסיוע במציאת עבודה. זאת, בנוסף ל-27 מיליון שקלים שאנו מעניקים במלגות, מדי שנה.
"הבינתחומי נמצא כל העת בקשר עם נציגי הסטודנטים והאגודה, ובפגישה שהתקיימה הוצג להם מתווה הלימודים לשנה הקרובה. זה כולל, בנוסף לקורסים האקדמיים והשירותים שהם מכירים, טכנולוגיות ושיטות הוראה חדשות והכשרות אישיות, שיעניקו להם את חווית הלימודים המיוחדת לבינתחומי - גם במגבלות הקורונה, וגם מרחוק. בנוסף, יגייס המוסד קרן מיוחדת נוספת לסיוע לסטודנטים נזקקים".