בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעת נזיקין בעילת רשלנות רפואית בשל איחור בזיהוי של זיהום בתוספתן. הסיבה: מדובר בחייל תושב כפר סבא ועליו לדרוש את זכויותיו במסגרת המתאימה ולא בתביעת נזיקין אזרחית.
1 צפייה בגלריה
לחייל נקבעו אחוזי נכות בגלל האיחור בזיהוי
לחייל נקבעו אחוזי נכות בגלל האיחור בזיהוי
לחייל נקבעו אחוזי נכות בגלל האיחור בזיהוי
(צילום המחשה בלבד: שאטרסטוק)
קראו גם >>>>
מדובר בחייל תושב כפר סבא שהופנה למיון בית החולים סורוקה, בשל כאבים בבטנו. התובע נבדק במיון בית החולים קיבל טיפול תקופתי ושוחרר לביתו. עוד עולה ממסמכי התביעה כי למחרת בבוקר נסע החייל עם אימו למרפאה צבאית בצריפין לקבל את התרופות שרשמו במיון סורוקה אך שם לא קיבלו אותו בטענה שיש לו חום (ייתכן בשל החשש לקורונה).
לאחר מספר שעות נלקח החייל על ידי אביו לסניף ביקור רופא בכפר סבא שם הפנה אותו הרופא בדחיפות למיון בית החולים בילינסון בפתח תקווה. במיון בילינסון אובחן החייל עם אפנדציט. הוא נותח למחרת ביום 12.06.20 בניתוח פתוח ולא בשיטה לפרוסקופית וזאת בשל מצבו החמור של התוספתן.
התובע הגיש חוות דעת מומחה מטעמו ממנה עולה כי הטיפול בבית החולים סורוקה לא היה נאות, וכי לתובע נכות צמיתה בגין הכריתה וההידבקויות בבטן בשיעור של 30% וכן 10% נכות צמיתה בגין צלקת מכאיבה.
עורך דינה של "קופת חולים כללית" טען כי מדובר בתביעה בזמן שהתובע היה חייל, הוא הופנה למיון על ידי רופא צבאי ובית החולים סורוקה טיפל בו כשלוחה של צהל, ולכן ביקש לדחות את התביעה על הסף: "מחלתו של החייל התפרצה עקב שירותו הצבאי ולכן עליו לדרוש את זכויותיו במסגרת חוק הנכים".
לאחר דין ודברים החליט שופט בית משפט השלום כי "דין התביעה להתברר במסגרת חוק הנכים. מחיקת התביעה על הסף לא סוגרת בפני התובע לקבל את יומו במסגרת חוק הנכים והוא יוכל לממש את זכותו במסגרת חוק זה".