בימים אלה בהם מערכת החינוך העירונית חוזרת לתפקוד מלא ולקראת שנת הלימודים הבאה הודיעה מנהלת אגף חינוך על יציאתה לפנסיה לאחר אחת עשרה שנים בעירייה.
1 צפייה בגלריה
יפה עזרא. פורשת לגמלאות
יפה עזרא. פורשת לגמלאות
יפה עזרא. פורשת לגמלאות
(צילום: פרטי)
למחלקת החינוך בהוד השרון הגיעה יפה עזרא מניהול בית הספר א.ד גורדון בכפ"ס, תפקיד אותו מילאה במשך שש עשרה שנים. בתקופתה כמנהלת בית ספר כיהנה יפה כיושבת ראש מנהלי ומנהלות העיר כפ"ס וכנציגתם בהנהלת הסתדרות המורים. על תפקודה כמנהלת זכתה לאות הוקרה מראש העירייה המיתולוגי של כפר סבא, יצחק ולד עת בחר בה כמנהלת מצטיינת.
בשנותיה של יפה בעיריית הוד השרון שזורה כחוט השני דאגתה לאוכלוסיית הילדים עם צרכים מיוחדים. לא מקרי שגם בימים אלה, לקראת פרישתה ממשיכה יפה להוביל עם הנהלת העירייה את הקמתו של מרכז גשר – מרכז אבחוני טיפולי לילדים ונוער המיועד למקרים מורכבים שיאפשר חלופת אשפוז לליווי וטיפול בצרכים רגשיים מחוץ למסגרות בתי החולים.
בתקופתה של יפה הוקמה המחלקה לתחום הפרט כחלק השינוי המבני אותו הובילה באגף החינוך ונפתחו שבע כיתות תקשורת וארבעה גני ילדים. לראשונה לפני שנה, כיתה קטנה סיימה לראשונה ובהצלחה את תיכון רמון.
אבל לא רק חינוך מיוחד. בשנים האחרונות הובילה יפה את תהליך הפתיחה של אזורי הרישום בעיר ואת הליך הייחודיות שגיבה את תהליך הפתיחה. על עבודה זאת זכתה לשבחים מאגף מו"פ במשרד החינוך. בשנותיה בתפקיד נפתחו אלטרנטיבות חינוכיות לילדי העיר: כיתת מחוננים בחטיבת עתידים, כיתת נחשון בחטיבת הראשונים, כיתת מופת בחטיבת השחר וכיתת מדעים בחטיבת השקמים.
לאורך השנים נרשמה עלייה הדרגתית ומשמעותית באחוזי הזכאות לבגרות בעיר מ 76.54 בשנת 2010 ועד 88.3 ב 2019.
לבקשת ראש העירייה יפה עזרא תשאר בתפקידה עד לבחירת מנהל/ת אגף חדש/ה לצורך העברת תפקיד מסודרת לטובת מערכת החינוך העירונית.
יפה עזרא: "קשה לסכם במילים תקופה שכזאת ולמרות ההתרגשות שצופן העתיד יש גם כבר צביטה של געגוע. אני גאה מאוד באגף שהיה לי הכבוד והעונג לעצב במשך שנים. אני גאה בצוות של נשים מוכשרות שימשיכו לקחת את האגף קדימה וסומכת עליהן ואהיה כאן גם בעתיד לכל דבר ועניין שקשור בחינוך הילדות והילדים של הוד השרון"
ראש העירייה אמיר כוכבי: "יפה היא חלק בלתי נפרד ממורשת החינוך של הוד השרון. שנותיה בתפקיד היו במקביל שנים סוערות לעיר ולדמוגרפיה הצומחת עם כל המשתמע מכך לגבי התפתחות החינוך. יפה הייתה בכל מקום ובכל עניין והצליחה לתחזק את השוטף והדחוף מתוך אהבה אמיתית למקצוע. גם בימים אלה של הפגיעה במערכת החינוך הארצית בגלל המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, הצלחנו לדון ולקדם פרויקטים שישפיעו על ילדות וילדי העיר בשנים הבאות. אני מאחל ליפה הצלחה והנאה רבה בדרכה החדשה בשמי ובשם כל ילדות וילדי העיר"
פורסם לראשונה: 06:24, 21.05.20