בסוף השבוע שעבר הותר לפרסום שמו של תושב ראש העין אילן מזאה (51) הנאשם בעבירות מין חמורות ברשת בשש נערות. בעקבות הגשת כתב האישום קיבל בית המשפט את בקשת הפרקליטות ואיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית להתיר לפרסום את זהותו.
1 צפייה בגלריה
"עבירות מבחילות"
"עבירות מבחילות"
"עבירות מבחילות"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
איגוד מרכזי הסיוע הצטרף לבקשה בעתירה משלו בעקבות פנייה של הורים מבית הספר תל"י בהוד השרון שם שימש מזאה במשך חודשים אחדים כתומך הוראה בכיתות ג'-ד'. המשטרה הודיעה לעירייה שהנאשם לא ביצע עבירות מין בתלמידות בית הספר, ואולם, לדברי אחד ההורים, נמסר לו כי תמונות של בתו נמצאו במחשבו של מזאה.
אילן מזאה, מורה דרך בימים כתיקונם, החל את עבודתו בתל"י על תקן עוזר הוראה כחלק מתגבור מערכת החינוך במשבר הקורונה ולימד מדעים בשלוש קפסולות בכיתות ג'-ד'. לדברי מנהלת אגף החינוך בעירייה מיכל אפרתי הוא הציג אישור ממשטרת ישראל להיעדר עבירות מין, ועם היוודע דבר חקירתו הופסקה עבודתו באופן מיידי.
כיוון שהודעה רשמית על עזיבתו לא נמסרה להורים, הם פנו להנהלת בית הספר ונענו כי אי אפשר לדון בנושא בגלל צו איסור פרסום. הורי הכיתה, בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית פנו לשר החינוך בבקשה להתערבותו המיידית בהסרת צו איסור הפרסום. "לא ייתכן כי בחסות צו איסור פרסום שמו של הנאשם - מידע קריטי לא יגיע להורים", אמרה נציגת ההורים בבית הספר תל"י, שרי ירושלמי. בעקבות הפנייה לשר יצאו הודעות מטעם אגף החינוך בעירייה ומטעם הנהלת בית ספר שמסרו להורים מידע ופירטו את פעולת ההסברה והתמיכה שננקטו.
"כעת ניתן וחשוב לומר: אילן מזאה נאשם בעבירות מין חמורות ומבחילות בשש נערות, שעה ששימש בעצמו כמורה לנערות ונערים בגיל דומה", כך הדגישו באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית עם הסרת צו איסור הפרסום על הפרשה.
מאזה נעצר ב-28 בינואר והוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מין ברשת בשש מתלוננות, רובן קטינות בנות 16-14. בין היתר הואשם בשלוש עבירות של בעילה אסורה בהסכמה (פיתוי קטינה לבצע בגופה מעשים מיניים מגונים אל מול המצלמה), במעשים מגונים במרמה (כגון דרישה לשליחת תמונות עירום של הקטינות), בהטרדות מיניות, בהחזקת פרסומי תועבה ובהם דמות קטין ובעבירות נוספות.
על פי כתב האישום, מזאה פתח דף אישי באינסטגרם ובו העלה, בין היתר, תמונות שלו במדי צה"ל. בנוסף השתמש באפליקציית "נוניצ'אט" המהווה פלטפורמה לניהול שיחות פרטיות. הנאשם יצר כמה פרופילים פיקטיביים באפליקציה ובאתרי אינטרנט שונים - בין היתר תוך שימוש בתמונות של אחר ובזהויות בדויות.
בפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים. "מעשיו מלמדים כשלעצמם על התנהלות אובססיבית וחסרת כל גבול מצידו. בפרקליטות ציינו כי הנאשם הודה במרבית המיוחס לו בכתב האישום.
לדברי מנהלת בית הספר תל"י מיכל רובין, בעקבות חשיפת הפרשה, התנהלו בכיתות א' עד ט' סדנאות בנושא גלישה בטוחה ברשת, תלמידי כיתה ח' צפו בהצגה שעסקה בנושא, נערך מפגש זום עם ההורים כדי לאפשר להם לשאול שאלות, ובקרוב תיערך הרצאה להורים בנושא תקשורת עם מתבגרים בנושא המיניות. כמו כן, השירות הפסיכולוגי החינוכי של העירייה העמיד לרשות ההורים קו חם.
יו"ר הנהגת ההורים בתל"י, לילך מור מזר: "צוות בית הספר שם את הנושא בראש סדר העדיפות, הקשיב לתחושות ההורים והתלמידים ולאורך כל הדרך נתן מענה מלא לקהילה שלנו. הנהגת ההורים הבית ספרית מאמינה בתקשורת פתוחה ובשיתוף פעולה בכל נושא ובוודאי במקרה זה".