החל מהשבוע הבא, יחל בארבעה בתי ספר על יסודיים בהוד השרון פיילוט של תכנית "מגן לחינוך", במסגרתו יבדקו הצוותים, התלמידות והתלמידים מדי שבוע במטרה לקיים ניטור קבוע לאיתור תחלואה סמויה וקטיעת שרשראות הדבקה, צמצום ההדבקה בתוך בתי הספר ושמירה על בית ספר פתוח גם במקרה של הדבקה בתוך המוסד.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה שבועיות בבית הספר
בדיקות קורונה שבועיות בבית הספר
בדיקות קורונה שבועיות בבית הספר
(צילום המחשה: הרצל יוסף)
קראו גם >>>
הבדיקות תעשנה כמובן באופן וולונטרי, בהסכמת נשות ואשי הצוות, התלמידות והתלמידים והוריהן/ם.
ראש העירייה, אמיר כוכבי: "בחודשים האחרונים אנו עדים למשבר בריאותי שהביא לפגיעה משמעותית ביכולת התפקודית הפרונטלית של מערכת החינוך. תכנית "מגן לחינוך" נועדה לייצר מערך בדיקות קורונה שגרתי בבתי הספר ולאפשר, בטווח של זמן, סביבת לימודים מוגנת ככל האפשר שתשמר רצף חינוכי בלתי אמצעי.
"התכנית, בהובלת משרדי החינוך והבריאות ובתמיכת ארגוני המורים והנהגת ההורים, נוסתה בגבעת שמואל וברשויות נוספות והמשובים שהתקבלו היו חיוביים ביותר. אנו עושים מאמצים עירוניים רבים להתמודד עם מגפת הקורונה ולאפשר, ככל האפשר, חיי שגרה. לאור העובדה שהממשלה בוחנת אפשרות של סגרים דיפרנציאליים יש חשיבות רבה יותר לקטיעת שרשראות הדבקה מוקדמות, ולכן בעיני ההזדמנות לאתר תחלואה סמויה בבתי הספר ולעצור את התפשטות המחלה, היא הזדמנות פז, שתאפשר לנו להשאיר מערכת חינוך פתוחה. אני מעודד בתי ספר נוספים להצטרף למהלך שישאירו אותנו בריאים יותר ופתוחים יותר״.