נפתח מרכז פיקוד ושליטה (משל"ט) עירוני בשת״פ עם פיקוד העורף לצמצום התחלואה והיערכות לסגר ממושך.
2 צפייה בגלריה
מערך חקירות עירוני
מערך חקירות עירוני
מערך חקירות עירוני
(צילום: עיריית הוד השרון)
קראו גם >>
הקמת משל"ט קורונה מרכזי שמטרותיו להיערך לסיוע לאוכלוסיה בסגר ממושך ולבלום את התפשטות נגיף הקורונה בעיר התאפשרה בזכות שיתוף הפעולה המוצלח של עיריית הוד השרון עם פיקוד העורף עד כה ויהווה הרחבה של המאמץ העירוני לבלימת נגיף הקורונה בעיר.
המשל"ט ירכז פעילות בשלושה מאמצים מרכזיים:
א. העצמת ההסברה הרשותית
ב. תגבור האכיפה הרשותית.
ג. תחקור אפידימיולוגי עירוני לקטיעת שרשרת ההדבקה.
בנוסף, יהווה המשל״ט מוקד הפעלה למתנדבות והמתנדבים העירוניים, תוך היערכות לסגר ממושך יותר מזה שעליו הצהירה הממשלה.
הקמת המשל"ט מסייעת להידוק שיתוף הפעולה בין העירייה, פיקוד העורף, משרד הבריאות, גורמי האכיפה ואחרים, תוך חיזוק יעילות העברת הנתונים והתערבות מהירה ויעילה למניעת ובלימת התפרצות. המשל"ט יופעל על ידי עובדי העירייה בשילוב מתנדבים וירכז את פעולות ההסברה, והאכיפה. 
2 צפייה בגלריה
מרכז פיקוח ושליטה במלחמה בקורונה
מרכז פיקוח ושליטה במלחמה בקורונה
מרכז פיקוח ושליטה במלחמה בקורונה
(צילום: עיריית הוד השרון)
כמו כן, יהיו עובדי המשל"ט מעורבים בתיאום וביצוע התשאולים האפידמיולוגיים של עובדי הרשות והכנת רשימות המגעים, והפעלת מתנדבים בהתאם לצורך. המשל"ט יעביר למנהל אגף הבטחון תמונת מצ"ב יומית של נתוני הקורונה בעיר ובשכונות השונות. 
ראש העירייה אמיר כוכבי: "הקמת המשל"ט המשותף היא עדות לעבודה החיובית שנעשית עם פיקוד העורף והמרכז צפוי לסייע בייעול העבודה, במיוחד בכל הקשור לתיאום הפעילות מול הגורמים החוץ רשותיים ובהם פיקוד העורף, משרד הבריאות, משטרת ישראל ואחרים. כמו כן, אנו נערכים לסגר ממושך, מה שיצריך מעורבות גבוהה של מרכיבי רווחה ואוכלוסיה שיאפשרו לנו לתת את כל הסיוע הנדרש לאורך זמן ולאתר אוכלוסיות שנפגעו מהמשבר הזה והן לאו דווקא מתחת לזרקור הרווחה. יחד עם זאת בסופו של דבר על מנת שפעילות המשל"ט תהיה יעילה, חובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולשמור על ריחוק חברתי, עטיית מסכה והגיינה אישית".