עם צאת יום הכיפורים פורסמו הנתונים החדשים על היקף ההדבקה והתחלואה בישראל, מהם עולה, כי בניגוד למגמה הארצית המצביעה על החמרה שיעור הבדיקות החיוביות נמוך באופן ניכר מהממוצע הארצי.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
בדיקת קורונה
(צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>
מנתוני משרד הבריאות שפורסמו אמש (שני) עולה כי שיעור הנדבקים בבדיקות הקורונה עלה בימים האחרונים בהדרגה וביומיים האחרונים הגיע ליותר מ-14%. כלומר אחת מכל שבע בדיקות היא חיובית. מנגד, הוד השרון שומרת על עליה מתונה של כ-7%.
בראיון מיוחד שהעניק אלוף פיקוד העורף אלי גורדין לבן כספית ערב יום הכיפורים הוא גם ציין את הוד השרון לטובה כשאמר: "הוד השרון עד לא מזמן הייתה עיר ירוקה, עכשיו היא כבר צהובה. אבל מהנתונים אתה רואה שננקטו פעולות כדי להוריד את התחלואה. אתה רואה כאן משמעת ציבורית. יש 123 חולים פעילים ו־909 מבודדים. זה יחס לא רע, בערך שמונה מבודדים לכל חולה. זה אומר שהמערכת עובדת. שהצלחנו לאתר שמונה אנשים שהיו במגע עם כל חולה ובודדנו אותם. זה טוב".
כזכור, בטרם נכנס החג הנחה ראש העירייה אמיר כוכבי על הגבלות נוספות בתחומי העיר, ולפיהם עד להודעה חדשה יוחשכו גינות המשחקים ברחבי העיר בשעות הערב. כמו כן, הקמתו של מרכז שליטה משותף עם פיקוד העורף תושלם בימים הקרובים לצורך הגברת השליטה בנתונים, בהסברה ובאכיפה.