"לבצע תפקיד כה מורכב בשלב כה מוקדם בשירותי הצבאי - זו הייתה הזדמנות של פעם בחיים", אומרת סגן ל' מרמת השרון, קצינת האג"ם הראשונה של יחידת הקומנדו מגלן, המתמחה בהשמדת מטרות וביצירת מודיעין צבאי מעבר לקווי האויב. "כאישה, חובת ההוכחה לצורך שבירת הסטיגמות והמוסכמות הייתה עליי – היה עליי להוכיח שגם אישה יכולה לבצע את התפקיד בצורה טובה לא פחות מגבר".
1 צפייה בגלריה
סגן ל'. הייתי צריכה להביא תפוקות גבוהות"
סגן ל'. הייתי צריכה להביא תפוקות גבוהות"
סגן ל'. הייתי צריכה להביא תפוקות גבוהות"
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
כשהתגייסה לצה"ל היה לה ברור שהיא מעוניינת לשרת בתפקיד משמעותי. היא סיימה קורס למדריכות חי"ר כמצטיינת פלוגתית, המשיכה בקורס להדרכת מרגמות ושובצה כמדריכת מרגמות, "תפקיד שהעניק לי ביטחון עצמי רב, שיפר את יכולתי לדבר אל קהל ולהעביר מסרים". היא התאהבה בתפקיד והתקשתה להיפרד ממנו כשנשלחה לקורס קצינות בבה"ד 1. את הקורס סיימה כמצטיינת צוותית, עברה השלמה להדרכה בבה"ד 12, סיימה שוב כמצטיינת פלוגתית ושובצה ביחידת מגלן.
תפקידה הראשון היה קצינת הדרכה במגמה להכשרות. במסגרת התפקיד עסקה בשיפור הכשירות של הלוחמים ובפיתוח ההדרכה ביחידה. אחרי עשרה חודשים בוטל התקן לתפקיד זה, והוצע לה מגוון של תפקידים מחוץ ליחידה. לאחר שדחתה את כל ההצעות, מפקד היחידה הציע לה את התפקיד של קצינת אג"ם - תפקיד המיועד בדרך כלל לקצינים בדרגת סרן, מהדרג הלוחם. "זו הייתה הצעה נועזת ביותר, שעוררה קצת התנגדות אך זכתה לגיבוי מלא. הייתי צריכה להיכנס לנעליהם של הקצינים שקדמו לי, כולם גברים שהיו יכולים בשעת חירום ללבוש אפוד מגן ולהיכנס עם החפ"ק אל מעבר לקווי האויב. למרות שלא הייתי לוחמת הייתי צריכה לתת תפוקות גבוהות בחמ"ל".
במסגרת תפקידה היא הייתה אחראית על התיאום וההפעלה של התעסוקה המבצעית ביחידה (התכנון וההוצאה לפועל של האימונים והמבצעים), וכן על הניהול השוטף של המטה, כשתחת פיקודה הישיר קצינת המבצעים, קצין הביטחון ומחלקה של חיילים. "יש שיגדירו את התפקיד כ'גלגל השיניים של היחידה', שמתניע את כל הנעשה ביחידה. זה תפקיד מורכב ומאתגר, הרבה בגלל הרבגוניות של היחידה, שכוללת בין היתר פעילות מבצעית בכמה גזרות שונות, לעיתים במקביל, ובמאפייני פעילות שונים בתכלית.
"בתקופה האחרונה הוכרזה בגבול הצפון כוננות שנמשכה שלושה חודשים. כקצינת אג"ם היה עליי לרדת לשטח, לבדוק מה קורה ולהעביר דיווחים לחמ"ל. התפקיד העניק לי יכולת להעברת מסרים לקצינים בכירים ממני, יכולת קבלת סמכות וקבלת החלטות. זהו תפקיד מפתח ומעשיר, שנותן כלים רבים לניהול ולפיקוד".
בתום כשנה בתפקיד היא עומדת להשתחרר מצה"ל, ושוקלת את דרכה באזרחות. "אני מעוניינת להתחיל בפעילות חברתית, להתנדב בארץ ובחו"ל".
היא בוגרת מגמת קולנוע בתיכון "אלון". סרט הגמר העלילתי שביימה הביא את סיפורם של שני אחים שהופרדו לאחר שהוריהם התגרשו, ונפגשו שוב לאחר עשר שנים. הנושא קרוב ללבה כבת להורים גרושים, שכל אחד מהן נישא מחדש. "אני שומרת על יחסים טובים עם שלושת האחים־למחצה שלי".
היא חולמת להיות בימאית קולנוע או פוליטיקאית ("תמיד הייתי פעילה חברתית, יושבת ראש מועצת התלמידים ב'אמירים' ומדריכה ב'צופים'"). בשלב ראשון היא מתכננת ללמוד בכמה קורסים שיעשירו את הידע שלה בתחומי עניין שונים, "למשל בכלכלה ובאנגלית, שייתנו לי כלים בסיסיים להצלחה".