רואה חשבון מהוד השרון הלחין וכתב שיר מרגש על ה7 באוקטובר: מיקי בלומנטל אסף ציטוטים של קרוביהם של חטופים, פצועים, הרוגים ונרצחים, וארז אותם לשיר "שמעתי שאמרו" שיושמע לראשונה ברדיו היום, ביום הזיכרון.
1 צפייה בגלריה
מיקי בלומנטל
מיקי בלומנטל
מיקי בלומנטל
(צילום: יח"צ)
בעקבות גל הטרור שפקד את ישראל באוקטובר האחרון, האזין בלומנטל לעדויות הקשות של משפחות שיקיריהן נפגעו. הוא אסף ציטוטים מרטיטים של משפחות חטופים, פצועים, הרוגים ונרצחים, ואף תרגם מערבית דברים שנאמרו על ידי מחבלים. "בתקופות קשות נולדים שירים קשים", מסביר בלומנטל, "וכשכואב לי, אני פונה לכתיבה".

"שמעתי שאמרו"
(צילום: מיקי בלומנטל)

מהציטוטים הנוקבים יצר בלומנטל את מילות השיר "שמעתי שאמרו", כשברקע מנגינה עדינה שחיבר בעצמו. העיבוד לשיר נעשה בידי המוזיקאי ג'ורדן לב רון, בשילוב נגינתו של יהונתן כהן בחלילית. הפזמון של השיר מדגיש את המילים "אבל ותקומה", המשקפות את חוט השני בתולדות העם היהודי.
בלומנטל, המשמש כשותף מנהל בפירמת הייעוץ פאהן קנה Grant Thornton Israel, מרצה באקדמיה ומכהן כיו"ר "המועצה לישראל יפה", מנגן בלהקת "את צודקת" שהקים עם חבריו לפני כ-4 שנים. הלהקה מורכבת מאנשים עובדים, ביניהם מנתח, פסיכולוגית ומנטור, המתאמנים יחד באולפן "המפלט" במתנ"ס כפר סבא.

קראו גם:

קליפ הווידאו לשיר נערך על ידי נכדתו של בלומנטל, איל יניר, וכולל ציור של האמנית אנה ליפשיץ אגמון וצילומים של אשתו אביטל. השיר "שמעתי שאמרו" יושמע לראשונה היום, יום הזיכרון, בתחנות הרדיו השונות, כמחווה מרגשת לזכר הנופלים ומתוך תקווה לימים טובים יותר.