עיריית הוד השרון החליטה לשכן במבנה של תיכון השקמים החדש גם את שלוש הכיתות של תיכון תמר. בכך יימצא פתרון למחסור בכיתות במתחם בית הספר האנתרופוסופי תמר, וינוצל השטח הפנוי במבנה החדש של תיכון השקמים, שייפתח השנה ויאוכלס רק בשכבת י'.
1 צפייה בגלריה
תיכון השקמים. הצדדים הגיעו להסכמה
תיכון השקמים. הצדדים הגיעו להסכמה
תיכון השקמים. הצדדים הגיעו להסכמה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
על פי המתווה שגיבשה העירייה לאכלוס שני בתי הספר תחת קורת גג אחת ישוכנו תלמידי השקמים בקומה הראשונה של המבנה ותלמידי תמר בקומה השנייה. כדי להקטין את העומס על שער בית הספר, שדרכו נכנסים גם תלמידי חטיבת השקמים, תיקבע שעת התחלת לימודים שונה לתלמידי תמר.
המתווה הוצג ביום חמישי בפני נציגי ההורים משני בתי הספר, ובכך נבלמה ככל הנראה התנגדותם של הורי השקמים לשילוב תלמידי תמר בבית ספרם, כפי שבאה לידי ביטוי בעצומה שפרסמו בשבוע שעבר בחתימתם של למעלה מ-300 הורים.
בפנייה לראש העירייה אמיר כוכבי הכריזו שלא יפתחו את שנת הלימודים אם העירייה לא תמצא פתרון אחר לתלמידי תמר. "החיבור של שני המוסדות החינוכיים בעלי השקפת עולם שונה מבורך בעיקרו אבל כאשר מחברים שתי תפיסות בריאותיות שונות יחד בתקופת משבר כאשר כל תפיסה ניזונה מסט ערכים שונה באופן קיצוני נוצר מצב שכולם מפסידים. החלטת העירייה לצרף למבנה קבוצה שדוגלת בתפיסת עולם הפוכה (הן בהיבט של הבדיקות התקופתיות והן בהיבט החיסונים) בהכרח תשפיע על בריאות יקירינו. אין לנו כל עמדה שיפוטית כלפי תפיסות עולם אחרות, אך הימים אינם ימים רגילים, מדובר בתקופת חירום לאומית".
בתגובה לעצומה מסר ועד הורי תמר: "כמו בכל מקום במדינת ישראל, גם בקהילת הורי תמר יש קולות מגוונים ושיח ער סביב החיסונים. גם בנושא זה איננו שונים מכל קבוצה אחרת. תלמידים רבים מקרב תיכון תמר מחוסנים וכל הורה פועל לפי צו מצפונו ושיקול דעתו".
כאמור, העירייה החליטה שתלמידי תיכון תמר יעברו ללמוד במבנה השקמים עד שתושלם בניית המבנה החדש שלהם בנווה נאמן. "הצדדים הגיעו להסכמה ושני בתי הספר יהיו בכפיפה אחת בתוך המבנה עם הפרדה".
בתגובה למתווה נמסר מוועד הורי תמר: "נוצר שיח בהובלת הרשות המקומית שמוביל לפתרון ויסוכם בפגישה אצל ראש אגף החינוך לשביעות רצון כל הצדדים".
גם יו"ר ועד הורי השקמים שי אופיר נשמע מפויס: "כל צד מגיע עם תפיסת עולם אחרת וצריך לעשות ויתורים. אני לא רוצה שירגישו לא רצויים".