רגעים קשים ומתוחים עוברים בימים אלה על עו"ד מקסים ספוז'ניקוב, תושב הוד השרון, יליד הבירה האוקראינית קייב, בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. "יש לי באוקראינה בן דוד והרבה חברים. מאז הפלישה אני לא רגוע ונמצא בקשר איתם ומתפלל שהכל ייגמר מהר ואף אחד לא ייפגע", אמר השבוע ספוז'ניקוב שיוצא באופן קבוע להשתתף בהפגנות נגד הפלישה.
1 צפייה בגלריה
מקסים וחגית ספוז'ניקוב בהפגנה השבוע
מקסים וחגית ספוז'ניקוב בהפגנה השבוע
מקסים וחגית ספוז'ניקוב בהפגנה השבוע
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
ספוז'ניקוב, 48, נשוי לחגית, מורה לתיאטרון ושחקנית. השניים הורים לארבעה ילדים בגילאי 16-8. הוא בן יחיד להוריו, עלה ארצה בשנת 1991, התגורר בתל אביב ומשנת 2000 הוא בהוד השרון. הוא מנהל שני משרדים כעורך דין ונוטריון בהוד השרון ובהרצליה ומתמחה במשפט המסחרי. בתחום עבודתו הוא מייצג אנשי עסקים יהודים מאוקראינה, בעלי אינטרסים עסקיים בישראל וגם בעלי עסקים ישראלים שיש להם עניין מסחרי באוקראינה.
לדבריו, קיימים הרבה מאוד עסקים בין שתי המדינה. "הישראלים מתעניינים יותר בנדל"ן, רכישת דירות להשכרה, הייטק, חקלאות, מרכזי פיתוח ועוד. אנשי העסקים האוקראינים שיש להם שורשים יהודים בישראל משקיעים יותר במימון בפרויקטים בישראל והקמת קשרים עסקיים".
מאז הפלישה הרוסית שגרת חייו השתנתה. "אני בתחושה קשה. אני חרד ומודאג מאוד". כל הזמן הוא נמצא בקשר עם בן דודו, בשנות השישים לחייו, שחי עם אשתו בקייב וכן בקשר עם חבריו שם. "חלק עזב את קייב ומי שנשאר יורד למטרו שהפך למין מקלט ושם הם שומרים על עצמם".
ספוז'ניקוב עוקב אחרי מה שמתרחש באוקראינה. "חשוב לי מאוד לדעת מה קורה כל הזמן. הראש שלי שם וקשה לי להתרכז בעבודה".
לדבריו, אין דבר שמצדיק את המלחמה הזו. "העם הרוסי והעם האוקראיני מאוד קרובים אחד לשני ואין שום סיבה שהאחים יילחמו אחד בשני. אובדן חיי אדם הוא דבר נוראי ומיותר. אוקראינה היא מדינת שוחרת שלום ולא מהווה איום על רוסיה. העם האוקראיני נשם את החופש ולא מעוניין במשטרים דיקטטורים".
ספוז'ניקוב החליט לא לשבת מחובק ידיים אלא לצאת לתמוך ולעמוד לצד העם האוקראיני.
הוא יוצא יחד עם אשתו חגית לכל הפגנה ונושא את הדגל האוקראיני כסימן של הזדהות ותמיכה. "אני מקווה ומתפלל שהמלחמה תסתיים כמה שיותר מהר ונחסוך שפיכות דמים וקורבנות".