עיריית הוד השרון פנתה לתושבות ותושבי העיר בכדי לקבל החלטה משותפת בדבר אופיין הראוי של חגיגות יום העצמאות ה-76.
2 צפייה בגלריה
חוגגים עצמאות בחדרה
חוגגים עצמאות בחדרה
עצמאות ללא מופעים גרנדיוזיים
(צילום: באדיבות העירייה)
בפני התושבות והתושבים עמדה הבחירה בין עריכת החגיגות באופן דומה לשנים עברו, תוך אזכור החטופות והחטופים והציפייה לראותם במהירה איתנו, ביטולן לחלוטין של החגיגות, או עריכתן במתכונת מצומצמת, באירועים בשכונות ברחבי העיר.
6,938 תושבות ותושבים, ענו על השאלון, 4,477 מהם, כ-65% בחרו באפשרות לציון יום העצמאות בשורת אירועים מוגבלים בגודלם, בהם יינתן הדגש על מענים לילדים ומשפחות ואוכלוסיות ייעודיות נוספות, 1,739 תושבות ותושבים בחרו באפשרות שלא לערוך כלל אירועים ורק 722 סברו, כי נכון לציין את יום העצמאות באופן דומה לעבר. נוכח זאת לא יתקיימו השנה בהוד השרון מופעים גדולים בבימות מרכזיות, אלא רק אירועים מצומצמים בשכונות.

2 צפייה בגלריה
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
"בשורות מצוינות". עצמאות במודיעין
אין זיקוקים
(צילום: חורחה נובומינסקי)

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "תודה לכ 7000 תושבות ותושבים שהשתתפו בשאלון לגבי אופי אירועי יום העצמאות השנה ומצד אחד שיקפו את הדילמה אבל גם התוו את הדרך - אנחנו נפעל כדי להבטיח שחשיבות העצמאות שלנו כאן תצויין תוך התחשבות במחיר הכבד שלה ומתוך רצון ותקווה שעד יום העצמאות תיקח הממשלה אחריות ויוחזרו החטופות והחטופים כולם. המתח בין יום העצמאות ליום הזיכרון, הוא מתח מובנה מראשית ימיה של מדינת ישראל והשנה המתח הזה כואב הרבה יותר.
"לכן חשבנו שנכון לשאול את הציבור בעיר איך יהיה ראוי לציין את יום העצמאות ה-76, אל מול המתח, הכאב והדאגה לחיילות ולחיילים, לחטופות ולחטופים ולמשפחות השכול ומצד שני העובדה שהעצמאות שלנו כאן היא לא מובנית מאליה וגם בימים אלו אנחנו נאבקים עליה".

קראו גם:

בשבועות הקרובים תפרסם עיריית הוד השרון את לוח האירועים, אופיים ופריסתם העירונית, עם מתן מענה לקהילות השונות, בתקווה שעוד לפני כן, נוכל להתחיל להחלים עם החזרת החטופות והחטופים.