פער בנתונים: עיריית הוד השרון הודיעה השבוע כי למרות הניסיונות לפתוח בהליך רישום מיוחד לבית ספר תל"י בהוד השרון פחת הביקוש לבית הספר ובשל צמצום מספר התלמידים ואי עמידה בתקנים היא נאלצת לסגור את בית הספר, לעומת זאת על פי רישום שערכו ההורים הנתונים הם אחרים לגמרי: "דורשים מהעירייה שקיפות והוגנות בהצלבת הנתונים, לא יתכן שקיים פער כל כך גדול".
3 צפייה בגלריה
מחאת הורי ותלמידי תל"י בהוד השרון
מחאת הורי ותלמידי תל"י בהוד השרון
מחאת הורי ותלמידי תל"י בהוד השרון
(צילום: פרטי)
בעירייה הוד השרון הודיעו בתחילת השבוע כי "לפני כשלושה שבועות, הודיע משרד החינוך כי לא ימשיך לתקצב עוד את בית הספר תל"י, זאת בשל צמצום מספר התלמידים ואי עמידה של כיתות בית הספר בתקן המינימום לתלמידים בכיתה. משמעות אי התקצוב היא פגיעה בלתי הפיכה ביכולת בית הספר לפעול, מאחר ובית הספר הוא בית ספר של משרד החינוך ואי תקצובו פוגע במתן שעות הלימוד, ביכולת העברת צוות ובמתן מענים פדגוגיים ומקצועיים.

3 צפייה בגלריה
מחאת הורי ותלמידי תל"י בהוד השרון
מחאת הורי ותלמידי תל"י בהוד השרון
מחאת הורי ותלמידי תל"י בהוד השרון
(צילום: פרטי)

"בהמשך לשיח בין העירייה למשרד החינוך בנוגע להודעה בשלב זה של השנה והמסקנות ממנו, נערך ערב בו שמעו שר החינוך יואב קיש וראש העירייה אמיר כוכבי את קהילת ההורים ולאחר הקשבה לקהילת בית הספר, הוחלט על ידי משרד החינוך והעירייה לבחון התכנות להמשך פעילות בית הספר. לצורך כך, נפתח מחדש הרישום לכלל תלמידות ותלמידי בית הספר ולתושבות ותושבי הוד השרון המעוניינים לרשום את ילדיהם לבית הספר שזהותו תגבור לימודי יהדות, תוך הגדרה של משרד החינוך את דרישת המינימום לתקצוב בכיתה תקנית אחת לפחות בכל שכבה.
"בסיום שבוע הרישום המיוחד בסוף השבוע שעבר, עמד סך הנרשמים לבית הספר תל"י על 216 תלמידות ותלמידים בלבד. לאחר בחינת הנתונים נמצא כי בחמש שכבות גיל בכיתות א׳ ב׳ ג׳ ז׳ ו ח׳ אין די תלמידים כדי להפעיל ולו כיתה תקנית אחת (העומדת בהתאם להנחיית שר החינוך על 21 תלמידות.ים). לפיכך הודיע משרד החינוך כי אינו חוזר בו מהחלטתו שלא לתקצב את בית הספר, אשר ייסגר בשנת הלימודים תשפ"ה.
"בהמשך להודעת המשרד על סגירת בית הספר, אגף החינוך העירוני נערך לקליטה מיטבית של התלמידות והתלמידים בבתי הספר בעיר, בכדי לאפשר להם את העוגנים החברתיים הרחבים ביותר . העירייה תעמוד לצד התלמידות, התלמידים וההורים בכל דבר ועניין, על מנת שעד פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, יקבלו כל התלמידות והתלמידים את מלוא המענים וישתלבו בצורה המיטבית במוסדות החינוך הקולטים".

3 צפייה בגלריה
בית ספר תל"י בהוד השרון
בית ספר תל"י בהוד השרון
בית ספר תל"י בהוד השרון
(צילום: אסף פרידמן)

תגובת קהילת בית ספר תל"י: "קיבלנו בתדהמה את המכתב החדש ובו נתונים על חמש כיתות לא תקניות ובשל כך סגירתו הרשמית של בית הספר. העירייה ממשיכה בקו של קביעת עובדות בשטח חוסר שיתוף פעולה עם קהילת בית הספר ואנו מצרים על כך.
"לשמחתנו צפינו מראש את התנהלות העיריה ובשל החשש שנתוני האמת יפלו בין הכסאות, ריכזנו בעצמנו רישומים ומספרי האסמכתאות של 223 ילדים המבקשים ללמוד בבית הספר. הרשימה המצורפת כאן היא הרשימה העדכנית והמפורטת ואנו עומדים מאחורי כל ילד וילד ויכולים להוכיח זאת שחור על גבי לבן.
"בהרשמה לכיתה א ישנם 16 ילדים שנרשמו למרות האיומים בסגירת בית הספר, מחסור במורות ובמנהלת, ביטול הסעות, ביטול לימודי חוץ, עומס בתכנים דתיים, מורות מהמגזר הערבי סנקציות נוספות- מדובר בהישג אדיר שמוכיח שוב בחשיבות השארת בית ספר תלי כנותן מענה יחיד בעיר לחינוך יהודי, ישראלי ופלורליסטי.

קראו גם:

"בהזדמנות זאת חשוב לנו לציין כי אנו דוחות ביתר שאת את הרצון להציג את ההוראה של מורות מהמגזר או את התכנים היהודיים כדבר שלילי, להיפך- זה דבר שיש להתהדר בו! אנו דורשים מהעירייה שקיפות והוגנות בהצלבת הנתונים, לא יתכן שקיים פער כל כך גדול בנתונים.
לא יתכן יסגרו בית ספר שלם בעקבות מחסור של 7 תלמידים בלבד. פנינו ללשכת שר החינוך בבקשה להתערבותם המיידית בנושא, מלשכת השר נמסר כי הם יבררו את מהות הפער. אנו מודים לשר החינוך על תמיכתו בקהילת תלי ובטוחים כי הנתונים הנכונים יצאו לאור".