נעמה לוי, לירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר - אלה שמות חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז לפני 229 ימים. הוריהן שחררו אתמול (רביעי) לציבור את סרטון חטיפתן, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.
5 צפייה בגלריה
נעמה לוי ולירי אלבג
נעמה לוי ולירי אלבג
נעמה לוי ולירי אלבג
(צילומים: מטה החטופים)
אמנון שחר הסבא שלנעמה לוי מרעננה, אמר לאחר פרסום הסרטון: "מוחזקת אצל חמאס בחורה צעירה, בחורה יפה, פגועה והיא נמצאת בסיכון גבוה מאוד. בנקודה הזאת אני חושב שאני צריך להפסיק, כי זה לא דבר שהייתי רוצה לדבר עליו או אפילו לחשוב עליו. כל אחד מבין את הסיכון המאוד גבוה ומכאן את הבהילות. אנחנו מרגישים בהילות, לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אבל אנחנו מבקשים מהקברניטים להקשיב לנו.

5 צפייה בגלריה
נעמה לוי
נעמה לוי
נעמה לוי
(צילומים: מטה החטופים, פרטי)

"אני אפנה לרגש, תראו את נעמה, תראו את התמונה שלה, תראו כמה היא יפה, תראו כמה היא צעירה, תחשבו כל אחד על הבת שלו, הנכדה שלו עם החמאס שעה. ולקברניטים אני אומר בואו עם תוכנית, תראו לנו שדברים זזים".

5 צפייה בגלריה
נעמה לוי
נעמה לוי
נעמה לוי
(צילום: פרטי)

שירה, אימה של לירי אלבג שתועדה בסרטון חטיפת התצפיתניות, התייחסה גם היא לתיעוד הקשה שפורסם וסיפרה כי כבר לפני כחודש וחצי צפתה בו: "אנחנו ביום ה-229 והיום הפסקתי לנשום. זה קשה לנו נורא", פתחה שירה את דבריה בראיון שהעניקה לערוץ 13. "אני צפיתי בסרטון כבר לפני חודש וחצי, אני בין האמהות היחידות שצפו בו, כי הוא קשה, אבל לקחתי החלטה עם עצמי שאני צריכה לחוות ולהרגיש את כל מה שלירי עוברת שם.

5 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג
(צילומים: מטה החטופים, פרטי)

"ביום העצמאות נסענו בפעם הראשונה לבסיס והבנו את גודל האירוע שהיה שם. עם כל זה שראינו את הסרטון, רק כשהיינו בבסיס הבנו מה קרה שם. הבנות היקרות שלנו הן כולן כל כך אמיצות, ולחשוב ששעתיים הן ישבו שם, על קיר, כמו כיתת יורים, איימו עליהן כל הזמן, זה בין חיים למוות. הן לא ידעו שחוטפים אותן, לא ידעו מה הולכים לעשות להן".

5 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג
(צילום: פרטי)

על בתה סיפרה: "לירי ילדה חזקה ואמיצה מאוד, היא יודעת לקרוא סיטואציות אבל אנחנו לא יודעים אם היא לא הבינה את גודל האירוע ובגלל זה היא התנהגה ככה. באותו יום היא לא שידרה לחץ בכלל, וגם כשהיא שלחה לנו הודעה שכנראה יש פשיטה היא לא שידרה לחץ, לעומת שאר הבנות ששמענו שנפרדו מהמשפחות. לירי רק אמרה לנו שהכל בסדר, אז או שהיא לא רצתה להדאיג אותנו, או שהיא לא הבינה מה קורה שם".

קראו גם:

"יצאנו עם הסרטון הזה גם בשביל שהעולם יראה ולא יישכח", הסבירה אלבג, "ואנחנו מקווים שזה יופץ בכל המקומות, כדי שכולם יראו מה חמאס עשה לנו ב-7 באוקטובר. הבנות האלה היו אמיצות ואני מקווה שמקבלי הההחלטות גם יהיו אמיצים וייקחו החלטות אמיצות".