במוצאי השבת האחרונה התקיימה הפגנת המחאה השבועית נגד הרפורמה המשפטית, באווירה קשה בצל נפילת החיילת ליה בן נון והחיילים אורי יצחק אילוז ואוהד דהן בגבול מצרים. ההפגנה נפתחה בדקת דומייה לזכרם, ופעילות המחאה היצירתית של החזית הוורודה ובונות אלטרנטיבה בוטלה.
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בהוד השרון ואחת האבנים שנזרקו
ההפגנה בהוד השרון ואחת האבנים שנזרקו
ההפגנה בהוד השרון ואחת האבנים שנזרקו
(צילומים: הצוות המארגן של ההפגנה)
במהלך ההפגנה קרה אירוע חמור, כאשר נזרקו אבנים לעבר המפגינים מבניין סמוך. אחת האבנים אף פגעה בעוצמה בגבו של מפגין. המשטרה שנכחה במקום איתרה מספר חשודים שעוכבו לחקירה.
חבר מועצת העיר, רן יקיר, מהצוות המארגן של ההפגנות אמר: "זה אינו אירוע האלימות הראשון כנגד המפגינים בעיר. בעבר נזרקו ביצים על המפגינים והוטחו בהם קריאות גנאי, אך זריקת אבנים, שיכולה להסתיים בנזקי גוף, ואפילו חלילה יותר מכך, היא עליית מדרגה. חופש הביטוי וזכות המחאה הם אבני יסוד בדמוקרטיה ועלינו לשמור עליהם מכל משמר. מחאה, מטבעה, אמורה להיות מורגשת, ובסביבה עירונית היא לא תמיד תהיה נעימה, אך השימוש באלימות נגדה הוא פסול תמיד.

2 צפייה בגלריה
יו"ר הוועדה לקיימות ואיכות הסביבה, רן יקיר
יו"ר הוועדה לקיימות ואיכות הסביבה, רן יקיר
רן יקיר
(צילום: פרטי)

"גם כשסוערות הרוחות, גם כשנראה שאין דרך שניתן להסכים עליה, אנחנו חייבים לזכור שאנחנו פה ביחד, כעת ובעתיד, בעיר ובמדינה. לצד מחאה מוצדקת, יש לנסות לייצר שיח מכבד בין הצדדים לוויכוח. שמחתי לשמוע על מפגש ושיח בין אנשי אחים לנשק לבין חברי סניף הליכוד בעיר, מפגש שיהיה לו המשך השבוע.
"הצוות המוביל של הפגנות השבת בודק אפשרות לייצר הזדמנויות שיח דומות, שלא יביאו בהכרח להסכמה, אך יוכלו, אולי, לייצר הבנה של המניעים והמצוקות של כל צד בוויכוח".
קראו גם:
גם חבר הכנסת נאור שירי, תושב הוד השרון לשעבר התייחס לנושא וצייץ בטוויטר: "בזמן ההפגנה בהוד השרון נזרקו אבנים על מפגינים. ספרו לי עוד על חוטף המגאפונים, סותם הפיות, האלים והבריון שהדביקו לו מדבקות על הרכב. לא יפחידו אותנו, נפלתם על הדור הלא נכון".