ניצול השואה והמתנדב הקהילתי משה קפטן, והדמות המזוהה ביותר עם מיזם "זכרון בסלון" בהוד השרון נפטר בגיל 90 כשהוא מוקף בבני משפחתו.
2 צפייה בגלריה
משה קפטן ז"ל ובנו ניר
משה קפטן ז"ל ובנו ניר
משה קפטן ז"ל ובנו ניר
(צילום: האומן דן חיימוביץ)
משה שרד את השואה ביערות פולין, עלה לארץ כמעפיל ב-1946, נישא והביא לעולם שלושה ילדים – אילן, אבישי וניר. אשתו נפטרה כשניר היה בן 13. את כל חייו הקדיש משה לשירות המדינה - 27 שנה בחיל הקשר, השתחרר בדרגת סגן אלוף, ואחר כך במשרד הביטחון עד צאתו לגמלאות. מאז המשיך בפעילות התנדבותית בקהילה. הוא הרבה להיפגש עם בני נוער, שוחח איתם על ערך ההתנדבות, סיפר להם את סיפור הישרדותו ותקומתו, וליווה אותם בפעילויות שונות. על כך זכה באות יקיר העיר הוד השרון ב-2018, אות איש השנה של ליונס ב-2015 ובמגן שר העבודה והשירותים החברתיים כמתנדב מצטיין. לפני כשנתיים עבר להתגורר בבית דיור מוגן עד 120.

2 צפייה בגלריה
משה קפטן
משה קפטן
משה קפטן
(צילום: אסף פרידמן)

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי ספד לו: "לפני לא מעט שנים, כשהתחלנו עם יוזמת זיכרון בסלון בהוד השרון, הכרתי את משה קפטן. איש מבוגר ונעים הליכות, שהקרין טוב לב וחום על הסביבה וגם כשסיפר את קורותיו כילד מתבגר בשואה ואת חלקו בתקומת העם בארצו, עיניו תמיד נצצו באהבה וקולו הנעים ריכך את הזוועות.
"למשה תמיד היה זמן לספר וכל שאלה קיבלה מענה. האיש שעלה כנער ששרד ביערות והיה במשך שנים חלק מצבאה המתגבש של מדינה צעירה ששמר על גבולותיה ועל הישרדותה וגם לאחר שפרש כסא״ל המשיך לתרום למדינה בעבודתו במשרד הביטחון, הפך לאיש חינוך מזן אחר.
"במשך שנים רבות סיפר משה את סיפורו, את סיפורה של המדינה במיוחד לדורות הבאים לצעירים וחיילים. הוא זכה בפרסים ממשלתיים, הוא עוטר כיקיר העיר הוד השרון והוא בעיקר תמיד חייך ועיניו נצצו במשובת נעורים כאילו הוא בחר להשלים את הנעורים שנלקחו ממנו ביערות פולין.
קראו גם >>>>>
"משה נפטר בשיבה טובה, אהוב ומוקף במשפחה לתפארת שהקים כשקם כמו העם היהודי כעוף החול מהשואה. ולי הוא יחסר בהתנדבותו, באהבתו לעם ולמדינה ובדאגתו לדורות הבאים. תודה על הכל קפטן. תמיד אזכור את החיוך השקט, את המסירות והאהבה לאדם ולמדינה, נעשה הכל כדי להיות ראויים לה כחברה וכעם. עכשיו תנוח - מנוחה לה אין ראוי ממך. יהי זכרך ברוך".