בשבוע שעבר הגיעה לבנה בלוקה בת ה-22 למרכז בריאות האישה של כללית ברחוב דוד רמז בנתניה, כשהיא מתלוננת על כאבי בטן.
2 צפייה בגלריה
לבנה בלוקה
לבנה בלוקה
לבנה בלוקה
(צילום: פרטי)
"הרגשתי ממש כאבי בטן בבוקר", מספרת בלוקה שהיתה בהריון מתקדם בשבוע ה-39. "זה לא הרגיש לי כמו צירים ולא דאגתי. עבורי זו לידה ראשונה והייתי בשבוע ה-39, אז חשבתי שרק אגיע לעשות בדיקה לראות שהכל תקין ושאצא משם חזרה הביתה לנוח".
אבל אז הכל השתנה. כבר בבדיקה הראשונה שעשו לבלוקה במקום התקבל הרושם כי היא נכנסת ללידה פעילה ואף הוזמן אמבולנס.
"מהר מאוד הבנו שהיא בלידה פעילה", מספרת אורלי דונגי חדד, אחות מיילדת במרכז בריאות האישה של כללית בנתניה, שטיפלה בבלוקה. "הזמנו אמבולנס אבל התכוננו לקבל את הלידה במרפאה".
היא מוסיפה: "זו לא הפעם הראשונה שמקרה שכזה קורה. אני עובדת פה מזה שנתיים וחצי, ומאז היו פה כבר כמה לידות, כולל הלידה של לבנה שהיא עבורי הלידה השנייה שיילדתי פה. במקרה של לבנה, הלידה היתה ממש מהירה. לבנה היתה גיבורה ושיתפה פעולה עם הצוות שהיה במרפאה לגמרי בשבילה. תוך זמן קצר יחסית הגיחה לעולם תינוקת מתוקה ובריאה. כולנו מאחלים לה בריאות ונחת ומצפים לביקור של שתיהן במרפאה".

2 צפייה בגלריה
לבנה בלוקה, התינוקת והצוות הרפואי
לבנה בלוקה, התינוקת והצוות הרפואי
לבנה בלוקה, התינוקת והצוות הרפואי
(צילום: כללית מחוז שרון שומרון)

"הכל קרה ממש מהר", משחזרת בלוקה. "עד שהגיע האמבולנס הלידה של התינוקת שלי התקדמה בקצב מהיר ותוך שעה וחצי נולדה לי בת מתוקה ובריאה".
איך הרגשת כשזה קרה?
"היתה לי חווית לידה מדהימה בזכות הצוות המדהים שהיה במקום. הכל קרה מהר ועבר בשלום. עכשיו יש לי סיפור מעניין לספר לילדה שלי כשהיא תגדל".

קראו גם:
"חזרנו הביתה הבוקר", מספרת בלוקה בהתרגשות. "כשזה קרה מיד התקשרתי לבעלי שעובד ברעננה ואמרתי לו שזה דחוף ושיבוא מיד. הוא הגיע ישר ללניאדו כי בזמן הזה הילדה כבר נולדה במרפאה והייתי בדרך לבית החולים. למזלי, אחותי הקטנה שיראל עזרה לנו וארגנה לי את התיק לבית החולים".
"קוראים לבת שלנו נועה - ראשי התיבות של נסים ונפלאות עשה ה'", מספרת בלוקה שהתחתנה עם טוני לפני כשנה ומתגוררת עמו במרכז נתניה. "היה חשוב לנו שיהיה לה שם עם משמעות".