"אל תהיו עצובים": מאות ליוו אמש (מוצ"ש) בשעת לילה מאוחרת את לוחם גדוד 890 של חטיבת הצנחנים, סמ"ר יאיר אביטן, בן 20 מרעננה, שנפל בקרבות בעזה, כאשר הוא הותיר אחריו זוג הורים, עינת ומימון, ושלושה אחים צעירים ממנו.
2 צפייה בגלריה
סמ"ר יאיר אביטן ז"ל
סמ"ר יאיר אביטן ז"ל
סמ"ר יאיר אביטן ז"ל
(צילום: פרטי)
דודתו, שירית אביטן ספדה לו: "האחיין שלי, המתוק, נפל בעזה ביום שישי. יאיר שלנו, בכלל לא היית צריך להיות בעזה והתעקשת, כל כך התעקשת, כדי להשתתף במלחמה הצודקת למען העם הזה. כמה דאגנו לך בכל פעם שהיית שם. סבא וסבתא הדליקו בשבילך מגשים של נרות. תפילות לכל הצדיקים רק שתצאו בשלום והפעם לא חזרת. אין מילים שינחמו את חסרונך".

2 צפייה בגלריה
הלוייתו של יאיר אביטן ז"ל ברעננה
הלוייתו של יאיר אביטן ז"ל ברעננה
הלוייתו של יאיר אביטן ז"ל ברעננה
(צילום: פרטי)

אמו של סמ"ר יאיר אביטן ז"ל, כתבה בקבוצת הווטסאפ של הורי חיילי הפלוגה בגדוד 890 של הצנחנים בה שירת בנה:
"הורים יקרים ואהובים, בשורת איוב נכנסה לפתח ביתי אמש סביב השעה 1700. את הבשורה הקשה קיבלתי בשתיקה בדיוק כמו אהרון הכהן, שנודע לו על 2 בניו שמתו. "וידום אהרן".
"בהזדמנות הזו, אני רוצה לחבק ולחזק בראש ובראשונה את המפקדים והלוחמים, הילדים האהובים שלכם, שהיום הם גם שלי. הרימו ראש! אל תבכו! אל תיפול רוחכם! זוהי המלחמה האחרונה. הלחמו באויב בלי רחמים, למען כל עם ישראל! אנחנו ננצח ובגדול רק בדרך אחת – אם נאהב אחד את השני, נחבק ונכיל. לא נשנא, לא ננקום ולא ניטור איש לרעהו.
"בני מת מות קדושים, הוא הרוג מלכות. הוא יושב כעת תחת כיסא הכבוד של בורא עולם, משקיף עלינו מהמקום הכי טוב אליו נשמה יכולה להגיע ומבקש מכם דבר אחד – תעופו על החיים שלכם. אל תהיו עצובים.

קראו גם:

"אני באופן אישי לא מתכוונת לעזוב את הגדוד, להפך, אני מתגייסת במקום הבן שלי. אני אמשיך לסייע בכל דבר ועניין לבנים עד הנצחון. כולו תקווה שבני יהיה החלל האחרון.
"האויב עשה טעות קשה, הוא לא ידע עם איזה אמא הוא מתעסק. יש לי קשרים חזקים ביותר עם בורא עולם ואני מבטיחה לכם שהנקמה מצדו של הקב"ה תהיה מעתה קשה כל כך , שאפילו האויב לא יבין מאיפה זה נפל עליו. עם ישראל חי".