בזמן שבעולם עוברים לשימוש ברכבים חשמליים במטרה להפחית את זיהום האוויר, עיריית הוד השרון פרסמה לאחרונה מכרז להפעלת מכונות טיאוט רחובות שבו הבהירה כי מכונות טיאוט חשמליות לא ייחשבו לצורך עמידה בתנאי סף. בעקבות כך הוגשה עתירה לפסילת תנאי זה ואת המכרז כולו.
1 צפייה בגלריה
מכונת טיאוט חשמלית
מכונת טיאוט חשמלית
מכונת טיאוט חשמלית
(הדמיה: יח"צ)
קראו גם >>>>
במכרז ציינה העירייה כי היא דורשת "חמש מכונות טיאוט ייעודיות בנפח של 4.5־5 קוב, ממודל 2019 ומעלה. יובהר כי מכונות טיאוט חשמליות לא ייחשבו לצורך עמידה בתנאי סף זה". למכרז ניגשו מספר חברות ואחת מהן זכתה במכרז.
בשבוע שעבר הגישה חברת "באז מערכות מוניציפאליות בע"מ", שמייבאת מכונות טיאוט חשמליות, עתירה נגד העירייה בה דרשה לפסול את הסעיף הזה ואת המכרז. בעתירה שהוגשה בבית המשפט לעניינים מנהליים מרכז טענה החברה כי מטרתה של עתירה זו היא לא לדרוש להיות זוכה או לפסול חברה כלשהי, אלא אך ורק לבטל ולמחוק את תנאי הסף הזה.
עו"ד שמואל אזולאי, המייצג את החברה בעתירה, ציין כי העותרת רצתה לגשת למכרז האמור, אך לא עשתה זאת שכן אינה עומדת בתנאי המכרז הפוסל מכונות חשמליות. "הסעיף האמור הינו סעיף לא חוקי בעליל, מנוגד להתחייבויות הממשלה ולהסכמות בינלאומיות ומנוגד להתחייבות הממשלה לצמצם שימוש בדלק המזהם את כדור הארץ. ניתן לומר כי פסילת רכבים חשמליים פוסלת את הרעיון ואת ההתחייבות של כל הממשלות בעולם להימנע מחימום וזיהום יתר של כדור הארץ”.
חברת באז פנתה בעניין לראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, וקיבלה תשובה שלילית. בעתירה ביקשה החברה מבית המשפט להוציא צו מניעה להכרזת זוכה עד אשר יתוקן הסעיף האמור במכרז. 
מעיריית הוד השרון נמסר: “העתירה התקבלה והאמור בה ייבחן על ידי הגורמים המקצועיים ותוגש תגובה לבית המשפט".