שר הביטחון בני גנץ בחר אתמול (ראשון) באלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. גנץ החליט כך, יותר מחודש לאחר שצמצם לשניים את רשימת המועמדים לתפקיד מחליפו של הרמטכ"ל אביב כוכבי. שר הביטחון בחר בהלוי, סגנו כיום של כוכבי, על פני קודמו בתפקיד סגן הרמטכ"ל, האלוף אייל זמיר מהוד השרון.
2 צפייה בגלריה
האלוף אייל זמיר
האלוף אייל זמיר
האלוף אייל זמיר
(צילום: שאול גולן)
שר הביטחון שוחח עם זמיר ואמר לו כי הוא רואה בו מועמד מצויין, ראוי ואיכותי לתפקיד הרמטכ"ל וכן לתפקידים בכירים נוספים במערכת הביטחון, והודה לו על אופן ההתמודדות המכבד ועל תרומתו הגדולה לביטחון ישראל בעשרות שנות שירותו עד כה.

2 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל – אלוף הרצי הלוי
הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל – אלוף הרצי הלוי
הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל – אלוף הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)

במקביל, ראש הממשלה יאיר לפיד בירך גם הוא את זמיר: "זו הייתה בחירה בין שני מועמדים ראויים וטובים, מאחל לאלוף אייל זמיר הצלחה בהמשך, אין לי ספק שהוא ימשיך לתרום מניסיונו וכישוריו לבטחון מדינת ישראל", אמר לפיד.
האלוף אייל זמיר שימש סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מפקד עוצבת געש, מפקד עוצבת עמוד האש, מפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים ומפקד חטיבה 7.
זמיר מתגורר בהוד השרון, נשוי לדוברת העירייה לשעבר אורנה נתנזון זמיר ואב לשלושה ילדים. לבנו אורי המשרת כקצין בחיל השריון הוענק אות מצטיין הרמטכ"ל ביום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.