מפקחי משרד החקלאות מצאו מעל ל-100 כלבים בבית מחסה מאולתר בתל מונד. רבים מהכלבים רזים, חלקם סובלים מפצעי נשיכה, מלאים בקרציות ופרעושים, וחלקם חולים ולא מטופלים. כמו כן, עולה כי במקום אין תנאים בסיסיים עבור מחייתם.
2 צפייה בגלריה
חולצו במצב בריאותי ירוד
חולצו במצב בריאותי ירוד
חולצו במצב בריאותי ירוד
(צילום המחשה: פרטי)
על פי החשד, המקום מנוהל על ידי אספנית כלבים שמוכרת מזה שנים רבות למשרד. עמותת "חברים לחיים" נרשמה לפני כעשור כעמותה, אבל גם לפני רישומה כעמותה וגם אחריו, הארגון לא הצליח לעמוד בדרישות רשם העמותות וגם לא בדרישות הווטרינריות להחזקת הכלבים. במהלך השנים נערכו ביקורות רבות במקומות השונים בהם הוחזקו הכלבים, ניתנו הנחיות בנוגע לגידול הכלבים ואופן החזקתם ובעבר אף נתפסו כלבים שהיו בחזקתם. לפני כשנה עברה ה"עמותה" לכלבייה בתל מונד ומאז המשרד ערך מספר ביקורות במקום והנחה כיצד לטפל בליקויים, כך שיובטחו תנאי מחייה בסיסיים עבור הכלבים בהתאם לחוק ולצרכיהם. אולם, אלו עלו בתוהו, ולאחר מספר ביקורות בהן נמצא כי מצבם הבריאותי של הכלבים מתדרדר, ואינו מטופל כנדרש, נאלצו המפקחים לחלץ למעלה מ-70 כלבים מהמקום, במטרה להבטיח את בריאותם ורווחתם.

2 צפייה בגלריה
פרעושים על הכלבים
פרעושים על הכלבים
פרעושים על הכלבים
(צילום: משרד החקלאות)

הצוות שהגיע למקום מצא כלבים המוחזקים במתחמים בקבוצות שאינן מתאימות, בחלקן נראו כלבים נלחמים אלה באלה ובחלקן הוחזקו זכרים ונקבות שאינם מעוקרים. במהלך החילוץ נמצאו ממצאים קשים: ריח חריף של פגרים נישא במקום האפוף זבובים שעקצו ונשכו את כל הנוכחים במקום, כלבים ובני אדם; כלבים רבים נמצאו סובלים מרזון, פצעים שלא טופלו ונגעים בעור שלא אובחנו; ונראו כלבים הסובלים מבעיות התנהגות וחרדה. כל אלה מקשים ויקשו בהמשך על הסתגלותם ואימוצם לבית חם ואוהב. כאמור, הכלבים הועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות, שם הכלבים הזקוקים לכך קיבלו טיפול בריאותי דחוף עוד ביום ההעברה וכל הכלבים יעברו בדיקה רפואית, שיבוב וחיסון בימים הקרובים. כמו כן, יעברו הכלבים שיקום התנהגותי, יעוקרו ויסורסו ולאחר מכן, תינתן האפשרות להחזירם ל"חברים לחיים" באם המקום ישופץ ויותאם להחזקת בעלי חיים, להעבירם לעמותות אחרות או לאמצם.
קראו גם:
לאחר חילוץ הכלבים, בבית המחסה נשארו כ-25 כלבים במצב בריאותי יציב, אשר המחזיקה התחייבה לטפל בהם. במשרד החקלאות מעריכים ומקווים כי מחזיקת המקום תוכל לטפל כראוי בכלבים הנותרים ולנצל את הזמן הקרוב לשיפור תנאי ההחזקה. על מנת לוודא כי כל הליקויים שנמצאו טופלו, וכי הכלבים הנותרים זוכים לטיפול הרפואי לו הם ראויים, אנשי המשרד ימשיכו לעקוב ולערוך ביקורות במקום.