"אם היו אומרים לי כשהתגייסתי באוגוסט 2020, שכמעט ארבע שנים אחר כך אסיים קורס קצינים אחרי לחימה בעזה בעוטף - הייתי חושב שמישהו עובד אליי", כך אמר תושב הוד השרון הצוער חיים מסיירת גולני, שחלום הקצונה כמעט חמק לו מבין הידיים אך ברגע האחרון זכה לצאת לקורס והיום הוא מסיים אותו.
2 צפייה בגלריה
חיים. "לא ויתרתי"
חיים. "לא ויתרתי"
חיים. "לא ויתרתי"
(צילום: דובר צה"ל)
הוא עלה מקנדה לפני ארבע שנים ומיד התגייס, למד עברית במחוו"ה אלון ומשם הגיע לסיירת גולני, "תמיד ידעתי שאני אתגייס ואעשה שירות משמעותי", הוא סיפר. בשירותו הסדיר היה מפקד על חיילים רבים אך הבין שזה לא מספיק והוא רוצה להתקדם לשלב הבא, אך הוא התפספס.
הנסיון הראשון לצאת לקורס הקצינים שלו התפספס - אך חיים לא ויתר. "הבנתי שעשיתי טעות. ושאם אקבל סיכוי זאת תהיה הזדמנות של פעם בחיים". חיים הפך עולמות כדי לקבל את ההזדמנות השנייה שלו לפקד ולתת מעצמו כמה שהוא יכול ובעזרתו של המח”ט - זה קרה.

2 צפייה בגלריה
חיים בלחימה בעזה
חיים בלחימה בעזה
חיים בלחימה בעזה
(צילום: דובר צה"ל)

כך, במקום חופשת שחרור חיים מצא את עצמו בבה"ד 1 לאחר שבמילותיו, "חתם קבע לכל החיים", אך ללא חרטה אחת, “זאת ההחלטה הכי טובה שעשיתי", הוא סיפר בחיוך, "זאת משימה שמישהו חייב לעשות, ואני יודע שאני מתאים לבצע אותה על הצד הטוב ביותר".
קורס הקצינים של חיים היה לא שגרתי, משום שבמהלכו פרצה מלחמה, והצוער חיים נלחם עם חבריו לפלוגה גם בעוטף, וגם בעזה. "במהלך הקרבות נפצעתי, היה ספק אם יאשפזו אותי או לא", הוא נזכר, "ועם כמה שזה מרתיע - זה רק הוכיח לי שעשיתי את ההחלטה הנכונה".

קראו גם:

למרות הפציעה, הדבר הכי משמעותי שחיים לוקח מהלחימה זה האנשים שנלחם לצידם, הוא שיתף, "אני לעולם לא אשכח את הרגעים עם הצוות שגרמו לי להבין כמה הוא חשוב ושכולנו ביחד לא משנה מה".
זאת למרות שלפני ארבע שנים בכלל היה עם אנשים שונים לגמרי בארץ אחרת, "מצאתי את עצמי 24/7 עם אנשים שלא שהייתי יושב איתם ביום יום", הוא סיפר, "וזה הרגע בו אני מבין איך המושג 'צבא העם' בא לידי ביטוי".

כתבה: שירה הלמן, דובר צה"ל