לראשונה בישראל: רפאל ברבי, הפעיל החברתי בעל עמותת "אור מצווה" שפתח את הסופרמרקט החברתי הראשון בישראל, פתח מרכז הלבשה ליתומים ויתומות לביגוד יוקרתי עבור חתנים, גם חתני בר מצווה, וכלות: "ביגוד עולה יקר ומגיע לחתנים וכלות להתלבש מהמיטב שבמיטב".
2 צפייה בגלריה
רפאל ועדנה ברבי במרכז ההלבשה
רפאל ועדנה ברבי במרכז ההלבשה
רפאל ועדנה ברבי במרכז ההלבשה
(צילום: פרטי)
מרכז הלבשה ייחודי בישראל "הבית החם ליתומים" נפתח ברחוב בורכוב 4 ברעננה. מי שפתח את המרכז הוא רפאל ברבי ורעייתו עדנה, זוג עולים מצרפת, שעברו לרעננה לפני כחמש שנים.
השניים כבר אחראים למיזם ייחודי אחר, שזכה לתהודה ארצית, לפני כ-6 שנים, הסופר מרקט החברתי הראשון בישראל "אור מצווה" למען משפחות נזקקות מכל רחבי הארץ.
הזוג הגיע לארץ מצרפת במטרה לסייע למשפחות נזקקות גם בארץ, זאת לאחר שפתחו סופר מרקט דומה בצרפת.

2 צפייה בגלריה
מרכז הלבשה ליתומים ברעננה
מרכז הלבשה ליתומים ברעננה
מרכז הלבשה ליתומים ברעננה
(צילום: פרטי)

רפאל ואשתו, המשתייכים לזרם חב"ד, מספרים כי עלו לארץ לאחר שהבינו שזה הייעוד שלהם בחיים. "כשהייתי קטן דיברתי עם הרבי מלובביץ' (רבי מנחם מנדל שניאורסון), שאמר לי שאני צריך לעלות לארץ לסייע לנזקקים", מסביר רפאל. "עזבנו הכל ועלינו לארץ בלי לחשוב פעמיים. מיד אחרי העלייה רכשנו מתחם בכפר סבא והתחלנו לשפץ אותו על מנת להופכו לסופר. חמישה חודשים אחר כך הגשמנו את הייעוד שלנו.
"בצרפת ניהלתי עשרות סופרים כאלה ולא יכולתי לנשום מרוב עומס. אני מאוד נרגש לקיים את המצווה של להאכיל כל פה של ילד נזקק בישראל. הגעתי לארץ במטרה לעזור למי שרק אפשר. בכל דלת דרכה אני עובר ורואה נזקקים או אנשים שאין להם אוכל או בגדים - אני מרגיש שאני חייב לתת את הכל, כדי שהם יוכלו ללכת בראש מורם. אני רוצה שאנשים נזקקים לא יתביישו במצבם, אלא יוכלו לחיות ולהיות מלאי גאווה שהם בישראל, ושיידעו שהם יכולים לקבל הכל".
באשר לפתיחת מרכז ההלבשה אומר ברבי: "השלב הבא במפעל החסד של אור מצווה הגיע לאחר שראינו כי רבים מאוד מהנזקקים בישראל מתקשים מאוד לקראת אירועים שונים ושמחות. אם זה בר מצווה, חתונות וכו'. במקרים כאלו בדרך כלל ההורים מסייעים לזוג הצעיר, אך בהרבה מקרים ישנם כאלו שהם יתומים, ללא אב או אם. במקרה זה, נוהגים הרבה שליחי מצוה להסתובב ברחובות ולבקש כסף מתושבים רחמנים במה שנקרא 'הכנסת כלה', או סיוע ליתומים וכו'.
קראו גם:
"כאן נכנסנו לתמונה, לפחות במקרה של יתומים ויתומות, כדי שהם לא ייצטרכו לדאוג, ופתחנו מרכז הלבשה יוקרתי, כי מגיע ליתומים להתלבש מהמיטב שבמיטב, במחירים מסובסדים מאוד שכוללים כל מה שהחתנים והכלות צריכים, בחליפות עילית, כולל הנעלה, עניבות וכו, כדי שהם יוכלו לשמוח כמו כולם, ואפילו יותר, ולא ייצטרכו לחשוב על הכסף שברכישת הביגוד היקר".